Rahman Rahim Allahin adi ile...
Alemlerin Rabbı Allaha hamd olsun.
Afiyette ve belada, darlıkta ve genislikte.
Salat ve selam, Seyyidül-mürselin Resulullah Efendimize ve tüm aline
Sübhan Allahtan temenni: Selametiniz, afiyetiniz, sebat ve istikametinizdir
***
İslamın;Dinimizin Müzik, Şarkı ve Eğlenceye Bakış Açısı
***
Bunu günümüze ışık tutması için arz ediyoruz.Akıllı olanlar ve Allahü Tealadan korkanlar ne demek istediğimizi anlayacaktır.Bunu için çok dikkatli olmalıyız.
Bu Ayeti Kerimenin göstermiş olduğu hidayet yolunda adım atmaya mecburuz.Nefsimize ağır gelse de Ebedi hüsrana uğramamak için mecburuz.Eğer uymazsak şiddetli azap olduğu beyan edilmekte.
Şöyle ki;
Kuran-ı kerimde mealen buyruldu ki:
İnsanlardan öyle kimseler vardır ki, bilgisizce (hissettirmeden) Allah yolundan saptırmak ve o yolu eğlence yerine tutmak için lehvel-hadise müşteri çıkar. İşte bunlara şiddetli bir azab vardır. (Lokman suresi: 6)
Lehvel-Hadis Nedir.?
Lehvel-Hadis :Müzik, her türlü boş oyun, eğlence. Demektir.
Laf eğlencesi : Eğlence söz; insanı oyalayan, işinden alıkoyan sözler, asılsız hikayeler, masallar, romanlar ve tarih kılıklı efsaneler, güldürücü lakırdılar, gevezelikler, nağmeler gibi eğlendirici sesler.
Lehvel-hadis ile ilgili ayet-i kerimenin nazil olmasının (gönderilmesinin) sebebi şöyle bildirilmiştir: Müşriklerden Nadr bin Haris ticaret yapmak için Faris (İran) diyarına giderdi. Oradan Acemlerin hikaye ve efsane kitablarını getirirdi.
Bunları Kureyşlilere, Mekke halkına; *Muhammed size Ad ve Semud kavminin kıssalarını bildiriyor, gelin ben de size Rüstemin, İsfendiyarın, Kisranın hikayelerini anlatayım* diyerek pek çok kimsenin Kuran-ı kerimi dinlemesine mani olurdu.
Ayrıca bir de şarkıcı cariye satın almıştı. Bir kimsenin müslüman olacağını işitince, hemen şarkıcı cariyesini alıp müslüman olmaya karar veren kimsenin yanına gider, şarkıcı cariyeye, haydi bu kimseye yedir-içir, şarkı söyleyiver derdi. Böylece o kimseyi eğlendirip, Gördün ya bu, Muhammedin çağırdığından, namazdan, oruçtan, onun önünde çarpışmaktan daha iyi değil mi? derdi.
İbnü Hatal da bir cariye almış, sövüp saymayı şarkı olarak söylermiş.
Ayetin sonunda *İşte onlar için...* diye çoğul kipi getirilmesine bakılırsa, bunların hepsinin de ayetin iniş sebebinde dahil olması gerekir.
Tefsircilerin çoğu bunu şarkı ile tefsir etmişlerse de muhakkik alimlerin tercihi, açık şekliyle genel olmasıdır.Yani Sadece Şarkı Değil Yukarıda eğlence tarifine giren geneldir.
Bununla birlikte burada asıl kötülemenin hikmeti şununla anlatılmıştır: Bilmeyerek, Allah yolundan sapıtmak; yani saptırdığını hissettirmeden, yaptığı işin sonunu sezdirmeden dini, ahlâkı bozmak ve onu, yani Allah yolunu, hak dinini eğlence yerine tutmak için.yapmaktır.
***
Bunun üzerine hem Nadr bin Haris ve hem de böyle yapanların uygunsuz hareketleri üzerine bu ayet-i kerime nazil olmuştur.
---Alinti--
Bizde Aman dikkat diyoruz.Neyi onaylayıp neyi dinleyip izlediğimize dikkat edelim.