Peygamber efendimizin üstünlüğü inkâr edilmektedir. Evet, o da beşer idi, ama Seyyid-ül-beşer idi, bütün insanların efendisi idi. Sayısız üstünlüklerinden birkaçını (Mevâhib) ve (Mir'at-i kâinat) gibi kitaplardan alarak bildiriyoruz:
1- Mahlûklar içinde ilk olarak Hz.Muhammed Aleyhisselâmın rûhu yaratıldı.
2- Onun ismi Arş'a ve Cennetlere yazıldı.
3- Hz. Âdem zamanıinda okunan ezânda, Hz. Muhammed'in ismi de söylenirdi.
4- Tevrât, İIncîl ve Zebûr'da Muhammed aleyhisselâm müjdelenmiş ve övülmüştür.
5- Doğacağı vakit, birçok büyük alâmet görülmüştür.
6- Doğunca, meleklerce sünnet edildi. Bütün putlar da yüzüstü devrildi.
7- Beşikte iken konuşmaya başladı.
8- Çocuk iken, açıklarda gezerken, başı hizâsında bir bulut gölge yapardı.
9- Her Peygamberin nübüvvet mührü, sağ elinin üstünde idi. Muhammed aleyhisselâmın ise, sol kürekteki deri üzerinde, kalbi hizasıinda idi. Hz. Cebrâil, Cennet mührü ile sırtını mühürlemişti.
10- Mübârek ağzının ıslaklığı, acı suları tatlı yaptı. Hastalara şifâ, bebeklere süt gibi gıdâ oldu.
11- Önünden gördüğü gibi, arkasından da görürdü.
12- Teri, gül gibi güzel kokardı.
13- Uzun kimselerin yanında iken, onlardan yüksek görünürdü.
14- Güneş ve Ay ışığında, gölgesi yere düşmezdi.
15- Üstüne sinek ve başka hiç bir böcek konmazdı.
16- Çamaşırları, ne kadar çok giyse de hiç kirlenmezdi.
17- Taş üstüne basınca, izi kalır, kum üstünde giderken hiç iz bırakmazdı.
18- Büyük mu'cizelerinden birisi de, Mi'râc'dır. Burak ile Mekke'den Kudüs'e, oradan göklere ve Arş'a götürüldü. Kendisine acâib şeyler gösterildi. Bir anda tekrar evine getirildi.
19- En çok ilim ona verildi. Kimseden birşsey öğrenmemiş iken, Allahü teâlâ ona herşeyi bildirdi. Hz. Âdem'e herşeyin ismi bildirildiği gibi, ona da herşeyin ismi ve ilmi bildirildi.
20- Sözü çok vecizdi. Az kelime ile çok şey anlatırdi:
(Ameller niyetlere göredir)
(Helâl haram bellidir)
(Şâhidi da'vâcıi gösterir, da'vâlıiya da yemin düşer)
(Kendi için istediğini, din kardeşi için de istemiyen, kâmil mü'min değildir)
Hadîs-i şerîflerden ilki, ibâdet, 2.si, Muâmelât, 3.sü, adâlet ve siyâset ilminin, 4.sü de, ahlâk ilminin temelidir.
21- Eshâbının hepsi, peygamberlerden başka, bütün insanlarıin en üstünleridir. (Eshâbım, enbiyâ hâriç, cin ve insanlarıin hepsinden üstündür) buyurdu. (Bezzâr) Mescidinde kılınan bir rek'at namaza, bin rek'at sevâb yazılır.
22- Nikâhla olan akrabâlığın kıyâmette fâidesi yoktur. Resûlullahınki bundan müstesnâdır.
Hadîs-i şerîflerde buyuruldu ki:
(Allahü teâlâ, bana söz verdi ki, kızlarını aldığım ve kızlarımı verdiğim âileler, Cennette benimle beraberdir.) [Deylemî]
(Eshâbımın [hanım tarafıindan olan akrabâlarıimın] Cennetlik olmasını istedim. Rabbim de bu isteğimi kesin olarak kabûl buyurdu.) [Hâkim]
(Kız alıip verdiğim kimseler Cehenneme girmez.) [İI.Neccâr, İI.Asâkir, Deylemî]
{Şu hâlde, Onun kayınpeder ve kayınbirâderlerine ve dâmatlarıina dil uzatmaktan sakınmalıdır.}
23- Onun mübârek ismini taşsıyan hakîkî mü'minler Cehenneme girmez.
24- Onu sevmek farzdir. (Allahü teâlâyı seven, beni sever) buyurdu. Sevmenin alâmeti, dînine uymaktıir. Kur'ân-ıi kerîmde, meâlen,
(Bana uyanı Allah sever) demesi emrolundu.
25- Onun Ehl-i beytini sevmek vâcibdir. Hadîs-i şerîflerde buyuruldu ki:
(İslâmın esâsı, beni ve Ehl-i beytimi sevmektir.) [İI.Asâkir]
(Vallahi Ehl-i beytimi sevmiyenin kalbine îmân girmez.) [İI.Ahmed]
(Ehli beytime, Cehennemlikten başkası buğzetmez.) [İI.Ahmed]
26- Eshâbının hepsini sevmek de vâcibdir. Allahü teâlânıin, hepsinden râzı olduğgu [Tevbe 100'de], hepsine Cenneti söz verdiği [Hadîd 10'da] bildirildi.
Hadîs-i şserîflerde buyuruldu ki:
(Eshâbımı sevmek, beni sevmek; onlara düşsmanlık, bana düşmanlıktır.) [Buhârî]
(Eshâbım arasında fitne çıkacak, benimle olan sohbetleri hürmetine Allahü teâlâ, onlarıi affedecektir. Bu fitneye karışan, Eshâbıma dil uzatan Cehenneme girecektir.) [Müslim]
27- Allahü teâlâ, hadîs-i kudsîde, (Sen olmasaydın, hiçbir şeyi yaratmazdım) buyurmuştur. (Deylemî)