Tek kelimeyle harika bir oyun arkadaşlar bilenleriniz vardır sanıyorum.
Bazı soru cevaplar :
Işık saçan sandıklar ne işe yarıyor?
Bu sandıklar, oyun menüsündeki “Artwork Gallery” adlı kısımda bulunan 20 karakter (Character) resmi, 30 çevre (Environment) resmini açmaya yarar ve oyun içerisinde çeşitli yerlere dağıtılmıştır. 15 gösteri (Illustration) resmini açmak içinse oyunu iki ayrı sonla bitirmelisiniz. Bu rehber yazıda tüm “Artwork” yerleri parantez içerisinde belirtilmiş ve sonlarında bazı harf ve rakamlar konmuştur. Bu harf ve rakamların amacı açamadığınız resmin yerini kolayca bulabilmeniz içindir. Mesela “Artwork45 E1-2” ifadesinin anlamı: 45 numaralı E yani, “Environment” resimleri içerisinde, 1-2 yani birinci sıradan ikinci resim. Ya da “Artwork41 C3-5”: 41 numaralı C yani “Character” kısmında üçüncü sıradan, beşinci resim olarak ifade edilmiştir.
Ben buradan daha önce geçmiş miydim?
Oyunun senaryosu doğrusal bir çizgi halinde gitmesine rağmen, bölümler ve yaşanan olaylar konusunda aynı şey söylenemez. Oyun boyunca aynı yerlerden defalarca geçmeniz ve aynı olayları yeniden yaşamanız söz konusu. PoPWW’da iki ayrı zaman dilimi arasında pek çok kez gidip geleceğiz: “Günümüz, yani kırık dökük yerler ve şatonun eski hali; geçmiş, yani şatonun yeni ve yıpranmamış hali. Bu yüzden bölümler arasındaki başlıklar “Günümüz” ve “Geçmiş” olarak ayrılmıştır.
Ben şu silahı neden alamadım, şu resmi neden açamadım?
Bazı Artwork, gizli silah ve yerlere ulaşabilmek için bir aşamadan sonra, oyunun normal akışı dışına çıkıp bölümleri tekrar oynamanız gerekebilir. Bunu yaparken de oyundaki hatalar nedeniyle çıkılması imkânsız yerlere girebilir ya da mumyaya dönüşme gibi hatalarla karşılaşabilirsiniz. Bu yüzden oyunu kayıt yaparken, mümkün mertebe üst üste kayıt yapmaktan kaçının.
Gizli yerler ne işe yarıyor?
Oyun içerisinde dokuz adet gizli yer bulunmakta ve hepsinde de birkaç tuzaktan sonra enerjinizi yükselten “Life Upgrade” var. Eğer hepsini de alır ve ortaya çıkan gizli silahla oyunun sonuna ulaşırsanız hikâyenin sonu değişecektir.
Bu kum tankları ne işe yarıyor?
PoPWW’da ilerledikçe kavuşacağımız bazı güçleri her kullanışımızda, bu kum tanklarından bir tane harcamaktadır. Bu güçler; zamanı geriye alma, zamanı yavaşlatma ve güç vuruşları gibi çeşitlilik göstermektedir. Doldurmak içinse etraftaki vazo ve kutuları kırmanız ya da önünüze çıkan düşmanları öldürmeniz yeterli. Her noktada kayıt yapamadığımızdan dolayı pek çok kez bu kum tankları hayat kurtaracaktır. Bu yüzden tasarruflu kullanmaya özen gösterin. Özellikle de bu rehber yazıda belirtilecek önemli noktalarda.
Düşmanlar neden bu kadar zor ölüyorlar?
Karşınıza çıkan düşmanları çabucak öldürmek ya da etrafınızı sardıklarında kurtulmak istiyorsanız kolay birkaç saldırı ve akrobatik hareket öğrenin. Etraftaki silahları iyi kullanın ve hemen hemen her silahı deneyin. Böylece, çift silah kullanarak daha iyi saldırılar yapabilir ve tüm silah resimlerinin de açılmasını sağlarsınız.
Ben kaçış bölümlerinde yeterince hızlı olamıyorum neden?
Oyunda bazı kaçış bölümleri de var. Bu noktalarda hızlı olmalısınız. Özellikle de borularda, yatay bayrak direklerinde sallanıp atlarken, tur dönmeden peş peşe zıplayabilmek ya da iplerde sallanmadan devam etmek zaman kaybını büyük ölçüce azaltır. Bu tür pratik hareketleri oyunun ilk bölümlerinde tam anlamıyla öğrenmeye özen gösterin.
Gemi, Karanlık Güçlerin Saldırısı (Günümüz)
Açılış demosundan sonra yaratıkları öldürüp sola doğru gidiyoruz. Aşağıya düştüğümüzde biraz su içip çarpan gemiyi geçin. Güvertedekileri öldürüp merdivenlerden yukarı çıkın ve siyahlı kadınla kapışmaya hazırlanın. Bu bizim ilk büyük karşılaşmamız. Yapmanız gereken çok basit: Koruma yapıp kadının saldırısının bitmesini beklemek. Yukarı doğru vuruş yapıp bağırdığında bir kez daha vuruyor ve sonra saldırı sırası size geçiyor. Kadın koruma aldığında siz de alın ve yine bekleyin. Bir süre sonra karşılaşma bitecek ve maalesef öldüremeyeceğiz. Demoda buraya neden geldiğinizi öğreniyoruz.
Sahil, Enkaz (Günümüz)
Uyandığımızda yerdeki sopayı alıyoruz ve kargaları öldürüp sola gidiyoruz. Yanan meşalelerin ve iskeletlerin olduğu merdivenlerden çıkın ve zıplayarak karşıya geçip ilk çeşmede oyunu kaydedin (Artwork1 E1-1, merdivenlerin solunda). Çıkıntıya tutunup sağa, karşıya geçip sola gidin. Diğer çıkıntıdan yukarı ulaşın. Duvarda yürüyüp sütunlara tutunun, tırmanıp yukarı çıkın (Artwork2 C1-1). Dev kapıdan girip yaratıkları öldürün ve duvarda yürüyüp karşıya geçin. Sonraki yerde sağdan yürüyün ve zıplayın. Merdivenleri çıkıp demir kapının solundaki taşa çıkıp içeri girin. Demodan sonra “Spider Sword”a kavuşuyoruz. Etraftakileri temizleyip açılan kapıdan geçin ve oyunu kaydedin.
Kale Girişi, Yıpranmış Kale (Günümüz)
Çukurları geçip köprüye ulaşın ve karga adamla karşılaşın. Öldürmek için üstünden zıplayıp vurmalısınız. Yukarı kaçınca geldiğimiz kapının yanındaki çıkıntıdan yukarı çıkın. Duvara dik yürüyüp zıplarsanız yukarı çıkarsınız. Yürüyüp sütuna tutunun. Karga adamı yukarı kaçırıp karşıdaki zemine yürüyün. Arkanızı dönüp yine duvarda yürüyün ve yukarı çıkıp sütunu geçin. Karga adamı öldürüp duvardaki düğmeyle kapıyı açın ve içeri girin. Platformda sağa yürüyüp bayraktan aşağı kayacağız. Aşağıdaki yaratıkları öldürün. Odanın ortasındaki taşlardan çıkın. Uçurum nedeniyle gidemediğimiz kısma gideceğiz. Karşıya yürüyüp çıkıntıdan tutunun ve ilerleyip uçurumu geçin. Çeşmelere geldiğimizde siyah kadının yok olduğuna şahit oluyoruz. Burası ilk portalımız. Ortadaki kuma girerek geçmişe gidin. Böylece “Recall”ımıza kavuşuyoruz. “R” tuşuna basılı tutarak zamanı geriye alabilirsiniz. Çıkışta kaydetmeyi unutmayın.
Kale Girişi, Geçmişe İlk Adım (Geçmiş)
Geri dönüp tuzakları aşın ve az önce geçtiğimiz odaya ulaşın. Bulunduğumuz yer aynı; fakat bu haliyle yıkılmamış. Odaya girdiğimizde solda kalan sütuna tırmanıp karşıya atlayın ve yukarı çıkın (Artwork3 E1-3). Diğer köşeye geçip duvardan yürüyün, düğmeye basıp bayraktan kayın ve açılan kapıdan girin. Yuvarlak köprüyü hatırlayacaksınız. Burası karga adamla karşılaştığımız yer ve köprünün karşısında solda yosunlu yerden çıkmıştık. Burada ilk gizli yerimiz var; ama şimdi gitmenin bir anlamı yok. Daha sonra tekrar geleceğiz. Direkt karşı kapıdan devam edin. Tuzaklardan sonra oyunu kaydedin. Siyah yaratıkları yok edip uzun kale merdivenlerinden çıkın. Yukarıdakileri de öldürüp testereden geçin ve çıkıntıdan tutunun. Yukarı zıplayıp sağa gidin ve tuzaklardan sonra merkez salona gelin.