> 1 <
Kırık Link Bildir! #305668 22-06-2008 15:15 GMT-1 saat
Arşivimde bazı grafik programlarının detaylı incelemeleri var , ilk olarak imageready ile başladım , yorumdan sonra ikinci program gelicektir .
_______________________________________________________________________________
ImageReady - Pencereler
"Optimize" Penceresi Görünümü
"Effects" Penceresi Görünümü
_______________________________________________________________________________
ImageReady - Animation Penceresi
Bir hatırlatma yaparak başlamakta fayda var; ImageReady gibi programlarla animasyon hazırlamak için "Frame" lere ihtiyaç vardır (Flash'da bu işi Timeline Penceresi yapar). Animasyonu oluşturacak her hareket tek tek "Frame" lerde düzenlenir. Yani anime edeceğimiz imajımızın yapacağı her hareketi bir Frame'de göstermemiz gerekir. Sonra bütün Frame'leri hareket ettirince, tıpkı sinema filmi şeritinde olduğu gibi animasyonumuz hareket etmeye başlar. Hayat kazanır....
Şimdi gelelim yukarıdaki resimimize, mavi renk ile işaretlenmiş üzerinde "1" yazılı olan çerçeve, animasyonu oluşturacak olan ilk Frame (Çerçeve) dir. Frame sayısı çoğaldıkça ve Frame sayısı kadar çerçeve eklenerek herbirinin kaçıncı Frame olduğu üzerinde yazar (1.-2.-3.-4-.-.. Frame gibi). Bu mavi çerçevenin alt tarafında görünen "0,00s.." ise o Frame in saniye cinsinden ekranda görüneceği zamanı belirler. Yanındaki Aşağı Ok'a basarak açılan menüden bu süreyi kendimiz istediğimiz gibi belirleyebiliriz. Çerçevenin alt tarafında ucunda aşağı ok ile gösterilen bölge ise animasyonun tamamı ile ilgili olup, ne kadar süre ile ekranda görüneceğini belirler. Resimde yazılı olan "Once" seçerseniz animasyon bir defa oynayacak ve duracak demektir. Aşağı ok'a basarak açılan menüden "Forever" ı seçerseniz animasyon hiç durmadan devamlı çalışacaktır. Animasyonun oynama süresini kendiniz seçmek isterseniz bu defa "Other" ı seçip bu süreyi yazarak belirleyebilirsiniz. "Other" a genellikle bu süre 1001 olarak yazılır. Şimdi pencerenin en altında bulunan ve bir Kaset Çaların kumanda düğmelerine benzeyen komutları inceleyelim;
İlk (en başataki- 1.) Frame'e gönderir.
Seçili olan Frame den bir önceki Frame'e gönderir.
Bütün Frame'leri çalıştırarak animasyonu oynatır(Play)
Frame'lerin çalışmasını ve animasyonu durdurur(Stop)
Seçili Frame'den bir sonrakine gönderir.
Tween, Seçili Frame'e istediğiniz kadar frame ve başka özellikler ekleyip frame sayısını belli bir düzen içinde çoğaltarak akışkanlık kazandırır.
Seçili Frame'i dublike ederek kopyasını yaratır.(Yeni Frame ekler.)
Frame'i pencereden siler.
Gördüğünüz gibi bu düğmelerle, tıpkı bildiğimiz Kaset Çalar'a kumanda eder gibi animasyonumuza çok kolay kumanda edebiliriz.
_______________________________________________________________________________
ImageReady - Rollover Sekmesi
Buradaki Rollover Penceresini açıklamak için şöyle bir örnek vermek gerekirse, hani web sayfalarında sık sık gördüğümüz başka sayfalara link veren düğmeler vardır da bunlardan birinin üzerine mouse ile gidince hemen başka bir düğme ile değiştir, hatta üzerindeki yazı da değişir. Mouse'umuzu üzerinden çekince de tekrar eski düğme belirir ya işte buna "Rollover" deniyor. Bunu yapanda bir java script'tir.
İşte bu uygulamayı ImageReady ile bu sekme sayesinde çok kolay yapıyoruz.
Bunu açıklamak için yukarıdaki örnek resmimizdeki imajı yaratalım. Öncelikle Layer Penceresine gidip yeni bir Layer yaratalım Daha sonra Araç Kutusundan Marquee Tool'u seçip, bir dikdörtgen çizelim. Swatches' dan seçtiğimiz yeşil renk ile bu dikdörtgenimizi boyayalım Tekrar Layer Penceremize gidip Layerin üzerine sağ tuş ile tıklayarak "Dublicate Layer" i seçerek ilk layerimizin kopyasını yaratalım. Yarattığımız bu layer'e klavyemizdeki Shift tuşuna basılı tutarak bir defa tıklayıp seçili hale getirelim. Tekrar Swatches' a gidip bu defa kırmızı rengi seçelim. Layer'imizi kırmızıya boyayalımBu imajımıza efekt verelim ki "Rollover" da farklı görülsün. Layer Penceremizin altında bulunan Efekt ikonuna tıklayarak açılan menüden "Bevel and Emboss" u seçelim. İşte artık efektsiz yeşil renkte "Layer 1" ve efekt verilmiş kırmızı renkte "Layer 1 copy" isimli iki adet Layerimiz oldu.
Şimdi "Animasyon Penceresi"nden "Rollover" sekmesini seçelim. Önce "Normal" yazan bir çerçeve karşımıza çıktı ve burada her iki Layer'ımızdaki yeşil ve kırmızı imajlarımız görünüyor. Layer Penceremize gidip, "Layer 1 copy" yi kapatalımŞimdi "Normal" çerçevesinde sadece yeşil imaj görünüyor. Rollover sekmesini en altında bulunan ikonuna tıklayarak "Over" çerçevesini yaratalım. Over çerçevesi seçili iken (mavi renk) tekrar Layer Penceresine gidip bu defa "Layer 1" kapatıp, "Layer 1 copy" yi açalımŞimdi de "Over" çerçevesinde kırmızı imajımız görünüyor. Over yazısının yanında Aşağı Bakan Ok'a tıklayıp menüyü açtığımızda "Over-Down-Click-Out-Up-Custom- None" seçenekleri karşımıza çıkar. Bunlar mouse üzerine gelince, imajın ne şekilde değişeceğini tespit etmemize yarar. İmajın üzerine gelince, üzerinden ayrılınca, tıklayınca gibi tercihlerdir. Bunlardan birini seçerek varsayılan -Default- Browser'ınızda , üstelik Java Script kodu ile beraber ve imajınızın bir çok özelliğini de görebilirsiniz.
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
ImageReady - Pencereler
"Optimize" Penceresi Görünümü
"Effects" Penceresi Görünümü
_______________________________________________________________________________
ImageReady - Animation Penceresi
Bir hatırlatma yaparak başlamakta fayda var; ImageReady gibi programlarla animasyon hazırlamak için "Frame" lere ihtiyaç vardır (Flash'da bu işi Timeline Penceresi yapar). Animasyonu oluşturacak her hareket tek tek "Frame" lerde düzenlenir. Yani anime edeceğimiz imajımızın yapacağı her hareketi bir Frame'de göstermemiz gerekir. Sonra bütün Frame'leri hareket ettirince, tıpkı sinema filmi şeritinde olduğu gibi animasyonumuz hareket etmeye başlar. Hayat kazanır....
Şimdi gelelim yukarıdaki resimimize, mavi renk ile işaretlenmiş üzerinde "1" yazılı olan çerçeve, animasyonu oluşturacak olan ilk Frame (Çerçeve) dir. Frame sayısı çoğaldıkça ve Frame sayısı kadar çerçeve eklenerek herbirinin kaçıncı Frame olduğu üzerinde yazar (1.-2.-3.-4-.-.. Frame gibi). Bu mavi çerçevenin alt tarafında görünen "0,00s.." ise o Frame in saniye cinsinden ekranda görüneceği zamanı belirler. Yanındaki Aşağı Ok'a basarak açılan menüden bu süreyi kendimiz istediğimiz gibi belirleyebiliriz. Çerçevenin alt tarafında ucunda aşağı ok ile gösterilen bölge ise animasyonun tamamı ile ilgili olup, ne kadar süre ile ekranda görüneceğini belirler. Resimde yazılı olan "Once" seçerseniz animasyon bir defa oynayacak ve duracak demektir. Aşağı ok'a basarak açılan menüden "Forever" ı seçerseniz animasyon hiç durmadan devamlı çalışacaktır. Animasyonun oynama süresini kendiniz seçmek isterseniz bu defa "Other" ı seçip bu süreyi yazarak belirleyebilirsiniz. "Other" a genellikle bu süre 1001 olarak yazılır. Şimdi pencerenin en altında bulunan ve bir Kaset Çaların kumanda düğmelerine benzeyen komutları inceleyelim;
İlk (en başataki- 1.) Frame'e gönderir.
Seçili olan Frame den bir önceki Frame'e gönderir.
Bütün Frame'leri çalıştırarak animasyonu oynatır(Play)
Frame'lerin çalışmasını ve animasyonu durdurur(Stop)
Seçili Frame'den bir sonrakine gönderir.
Tween, Seçili Frame'e istediğiniz kadar frame ve başka özellikler ekleyip frame sayısını belli bir düzen içinde çoğaltarak akışkanlık kazandırır.
Seçili Frame'i dublike ederek kopyasını yaratır.(Yeni Frame ekler.)
Frame'i pencereden siler.
Gördüğünüz gibi bu düğmelerle, tıpkı bildiğimiz Kaset Çalar'a kumanda eder gibi animasyonumuza çok kolay kumanda edebiliriz.
_______________________________________________________________________________
ImageReady - Rollover Sekmesi
Buradaki Rollover Penceresini açıklamak için şöyle bir örnek vermek gerekirse, hani web sayfalarında sık sık gördüğümüz başka sayfalara link veren düğmeler vardır da bunlardan birinin üzerine mouse ile gidince hemen başka bir düğme ile değiştir, hatta üzerindeki yazı da değişir. Mouse'umuzu üzerinden çekince de tekrar eski düğme belirir ya işte buna "Rollover" deniyor. Bunu yapanda bir java script'tir.
İşte bu uygulamayı ImageReady ile bu sekme sayesinde çok kolay yapıyoruz.
Bunu açıklamak için yukarıdaki örnek resmimizdeki imajı yaratalım. Öncelikle Layer Penceresine gidip yeni bir Layer yaratalım Daha sonra Araç Kutusundan Marquee Tool'u seçip, bir dikdörtgen çizelim. Swatches' dan seçtiğimiz yeşil renk ile bu dikdörtgenimizi boyayalım Tekrar Layer Penceremize gidip Layerin üzerine sağ tuş ile tıklayarak "Dublicate Layer" i seçerek ilk layerimizin kopyasını yaratalım. Yarattığımız bu layer'e klavyemizdeki Shift tuşuna basılı tutarak bir defa tıklayıp seçili hale getirelim. Tekrar Swatches' a gidip bu defa kırmızı rengi seçelim. Layer'imizi kırmızıya boyayalımBu imajımıza efekt verelim ki "Rollover" da farklı görülsün. Layer Penceremizin altında bulunan Efekt ikonuna tıklayarak açılan menüden "Bevel and Emboss" u seçelim. İşte artık efektsiz yeşil renkte "Layer 1" ve efekt verilmiş kırmızı renkte "Layer 1 copy" isimli iki adet Layerimiz oldu.
Şimdi "Animasyon Penceresi"nden "Rollover" sekmesini seçelim. Önce "Normal" yazan bir çerçeve karşımıza çıktı ve burada her iki Layer'ımızdaki yeşil ve kırmızı imajlarımız görünüyor. Layer Penceremize gidip, "Layer 1 copy" yi kapatalımŞimdi "Normal" çerçevesinde sadece yeşil imaj görünüyor. Rollover sekmesini en altında bulunan ikonuna tıklayarak "Over" çerçevesini yaratalım. Over çerçevesi seçili iken (mavi renk) tekrar Layer Penceresine gidip bu defa "Layer 1" kapatıp, "Layer 1 copy" yi açalımŞimdi de "Over" çerçevesinde kırmızı imajımız görünüyor. Over yazısının yanında Aşağı Bakan Ok'a tıklayıp menüyü açtığımızda "Over-Down-Click-Out-Up-Custom- None" seçenekleri karşımıza çıkar. Bunlar mouse üzerine gelince, imajın ne şekilde değişeceğini tespit etmemize yarar. İmajın üzerine gelince, üzerinden ayrılınca, tıklayınca gibi tercihlerdir. Bunlardan birini seçerek varsayılan -Default- Browser'ınızda , üstelik Java Script kodu ile beraber ve imajınızın bir çok özelliğini de görebilirsiniz.
_______________________________________________________________________________
Bunu ilk beğenen siz olun
Hata Oluştu
Ulaşmak isteyen arkadaşlar mesaj atabilirler...
by_turan
Yarbay
4913 ileti
Yer: Şanlıurfa
İş: MüHeNDiS ( Öğrenci )
Kayıt: 26-03-2006 06:49
İş: MüHeNDiS ( Öğrenci )
Kayıt: 26-03-2006 06:49
#305669 22-06-2008 15:36 GMT-1 saat
Güzel Bi ProğRaM İle Başlamışsın :) Şimdiden Emeğine Vede Ellerine Sağlık
Bunu ilk beğenen siz olun
Hata Oluştu
Ülkümüz göklerde dalgalanan bir sancak
ALLAH’ın (C.C.)huzurunda eğiliriz biz ancak
#305670 22-06-2008 15:52 GMT-1 saat
Senmi yazdın?
Bunu ilk beğenen siz olun
Hata Oluştu
Sadece Yazık...
#305677 22-06-2008 17:41 GMT-1 saat
Ben yazmadım ama bulup bulup birleştirdim .
Bu seferki programımız Grafik Dünyasının Son Bonbası ADOBE ILLUSTRATOR programıdır .
_______________________________________________________________________________
Illustrator Araç Kutusu ( Tool Box )
Illustrator Genel Bilgiler
VEKTÖREL VE BİTMAP TABANLI GRAFİKLER
Genel olarak bilgisayar ekranınızda grafikler vektörel ve bitmap olarak 2 biçimde gösterilirler. Illustrator'da bu iki formatı da hızlı ve verimli olarak çalışabilirsiniz. Illustrator gerçekte vektörel tabanlı bir programdır. Ancak hemen her türlü Bitmap tabanlı nesneleri import edebilme özelliğine sahiptir.
Vektörel Grafikler
Vektörel grafikler eğilip, bükülebilen, boyanabilen çizgilerden meydana gelen, az yer kaplayan ve küçültme büyültmelerde hiç bir şekilde bozulma yapmayan formatlardır. Illustrator bitmap tabanlı çalışan bir formattır. Yan taraftaki örnekte görüldüğü gibi bisikletin belli bir kesimi 24 kat büyütültülerek bakıldığında daha sonuç asla bozulmaz.
Bitmap Grafikler
Bitmap grafikler pixellerden oluşurlar. Web dokümanları genelde bitmap görüntüler içerirler. Bitmap'ler vektörel olanlara göre daha çok yer kaplar ve küçültme / büyültmelerde bozulmalar meydana gelir. Illustrator kendi içerisine bir çok bitmap formatı import edebilir. Yan taraftaki örnektende görüldüğü gibi bisikletin belli bir bölümü 24 kat büyültüldüğünde görüntünün bozularak
pixellerin ortaya çıktıkları açıkca görülebilmektedir.
BITMAP NESNELERDE ÇÖZÜNÜRLÜK
Çözünürlük derecesi, vektörel veya bitmap nesneler üzerindeki her bir satır üzerine düşen nokta veya pixel sayısını verir. Bunlar ekranda gösterim veya çıkış için değişen değerlerdir.
PIXEL HESAPLAMA
Bitmap nesnelerin en ve boyuna göre hesaplanırlar. Bu değerler ekran çözünürlüğüne göre değişebilen değerlerdir. Örneğin 13 inch lik bir ekranda 640 pixel en ve 480 pixel boy ayarlarında bir çözünürlükte çalışılıyor ise ve bu pixel değerlerinde (en ve boylarında) bir doküman ekranın tamamını kaplarken aynı değerlerdeki bir doküman 1152 pixel en ve 870 pixel boy özelliklerinde bir ekranda daha küçük bir alan kaplayacaktır.
IMAGE ÇÖZÜNÜRLÜĞÜ
Bilgisayar ekranları için ideal çözünürlük 72 pixel/inch dir. Yani eğer pixel tabanlı bir resim üzerinde çalılıyorsanız (örn: JPEG bir resim) ve 72 pixel/inch çözünürlüğe (resolution) sahipse ekranda en uygun çözünürlüğe sahip demektir. Bundan fazlasını vermek dosyaları gereksiz yere hacim yönünden büyültürler. Bunu bir örnek ile daha iyi açıklamaya çalışalım.
800 x 600 ekran çözünürlüğünde çalıştığınızı varsayalım;
Eni 1 inch, boyu 1 inch ve çözünürlüğü 72 pixel/inch olan bir resim dosyanız var ise bu doküman 72x72=5184 pixel yer kaplar.
Aynı dokümanan en boy ölçülerini değiştirmeden çözünürlüğünü 300 pixel/inch yaparsak dokümün 90,000 pixel yer kaplayacaktır.
Eğer ekran çözünürlüğü için 72 pixel/inch in yeterli bir çözünürlük olduğunu biliyor isek (ki öyledir) bu durumda 90,000 pixel lik bir dokümanın 5184 pixellik bir dokümandan daha fazla bir hacim kaplaması gerekir ki bu da luzumsuzca dosyanın büyük olması ve ekrana daha geç gelmesi anlamına gelir. Genelde tüm ekranlar için ortalama image çözünürlüğü 72-96 dpi arasında olmalıdırlar.
MONİTÖR ÇÖZÜNÜRLÜĞÜ
PC ve Mac OS monitörlerinde genel çözünürlük 60 ile 133 dpi (dot per inch = inch başına düşen nokta sayısı) olup 72 dpi genel geçerli bir çözünürlüktür.
YAZICI ÇÖZÜNÜRLÜĞÜ
Laser printer çıkış değerleri 300, 600, 1200 dpi ve daha yukarı değerlere sahip olup bu değerlerin yüksek olmasıyla kağıda basılan işin kalitesi yükselmektedir. Örneğin ekranda % 1 den % 100 e doğru bir degrade attığımızda 300 dpi çözünürlük değerine sahip bir yazıcıdan aldığımız sonuç ile 1200 dpi çözünürlük değerine sahip olan iki çıkışı karşılaştırdığımızda 300 lük yazıcıda tramların daha iri taneler halinde 1200 dpi lık yazıcıdan çıkan sonucun ise daha küçük ve hassas olduklarını görürüz. Burada dikkat edilmesi gereken ekranda çalışılan işin çözünürlük değeri ile çıkışınkinin karıştırılmamasıdır. Yani;
Eğer 72 dpi çözünüklük değerine sahip bir dosyayı 300 lük bir yazıcıya gönderirsek sonuç, işin kırık kırık çıkmasına, ancak 1200 lük bir yazıcıya gönderirsek gene kırık kırık çıkmasına ama daha hassas tramlarda çıkmasına neden olacaktır. Eğer çıkışta sonucun daha iyi çıkmasını istersek daha yüksek bir çözünüklükte çalışıp daha yüksek bir çözünürlüğe sahip bir çıkış kullanmamız gerekecektir. 300 dpi uluslararası bir grafik çözünürlüğü olup bundan daha yüksek bir çözünürlükte çalışmak çok çok profosyonel ortamlar için geçerlidir. Aksi durumda gereksiz yere dosyanın hacmi büyüyecek ancak sonuç olması gerektiğinden daha iyi olmayacaktır. 300 pixellik değere sahip resim dosyaları üzerinde hemen hemen sadece grafik tasarım işleri ile uğraşıp işi reprolara gönderen kişiler için gerekli formattır. Konuyu daha iyi anlamak için çözünürlük değerleri birbirlerinden farklı olan aynı dosyayı laser veya renkli çıkışınıza göndererek incelerseniz olayın boyutlarına daha iyi hakim olabilirsiniz.
ILLUSTRATOR'IN ÇAĞIRABİLDİĞİ FORMATLAR (IMPORT)
Illustrator'ın çağırabildiği formatlar EPS, CorelDRAW, FreeHand, GIF, JPEG, PICT, TIFF,SVG, DXF, Adobe PDF, ve PostScript® Level 1. Adobe Photoshop-uyumlu plug-in filtreleri, Kodak Photo CD, PNG, ve TGA.
3.Programımız FreeHand programıdır.
FreeHand - Toolbar
Freehand'in çalışma ortamını, ekranın üst tarafında yatay olarak görebileceğiniz Araç Çubukları [Toolbar] ve objeler için dikey olarak konumlanmış değişik değer ve komutları verebileceğiniz Paletler [Palettes] oluşturur.
Bütün pencereleri ekran üzerinde istediğiniz yere konumlandırabilir, sağ üst kenarındaki düğmeden çubuk olarak toparlayabilir, tekrar aynı düğme yardımı ile açabilirsiniz.
Araç çubukları, çalışmanıza hız katan düğmeler içermektedir. Bu çubukları ister kenar köşelerinden tutup sayfa üzerine sürükleyerek yüzer pencereler haline, ister tekrar üst kısma sürükleyip sabit araç çubuğu haline dönüştürebilirsiniz
Bütün Araç Çubuklarına ve Paletlere ulaşmak için Window (Pencereler) menüsünü kullanabilirsiniz.
FreeHand - Araç Çubukları Tanımları
Araç Çubukları, menülerden verebileceğiniz çok kullanılan komutları birer düğme olarak üzerinde bulundurur. Bu düğmelere bir kere tıklamanız komutu vermek için yeterlidir.
Araç çubuklarını kendinize göre düzenleyebilirsiniz. Dilediğiniz düğmeyi paletten çıkartıp, farklı bir düğme ekleyebilirsiniz. Freehand 9, hemen hemen tüm menü komutlarını düğme haline dönüştürüp bir kütüphane sayılacak bir düzenek kurarak yeniden düzenlemeyi kullanıcıya bırakmış.
Araç Çubuklarını yeniden düzenlemek
Araç Çubukları üzerindeki düğmeleri yeniden düzenlemek için;
Edit menüsünden veya Window menüsünden Toolbars>Customize komutu verin.
Ekrana Customize Toolbars adlı pencere gelecektir. Pencerenin menü adları bulunan Command bölümünde küçük üçgenleri (pc'de + işareti) tek kere tıklarsanız menü komutlarına ulaşırsınız. Seçtiğiniz menü komutu, Buttons bölümünde işaretlenecektir. İşaretli düğmeyi pencere üzerinden tutup Araç Çubuğunun üzerine veya Araç Pateti üzerine sürükleyip bırakın. Düğmenin sürüklediğiniz yerde kaldığını göreceksiniz.
Araç çubuğu üzerindeki herhangi bir düğmeyi çıkarmak için, Customize penceresi açık durumda iken, araç çubuğu üzerindeki düğmeyi tutup çubuğun dışına doğru sürükleyin.
FreeHand - Menü kısayol komutlarını yeniden düzenlemek
Frehand 9, menü kısayollarını da yeniden düzenlemeyi kullanıcı denetimine vermiş. Dilediğiniz gibi bu kısayolları güncelleyebiliyorsunuz.
Bu işlemi yapmak için;
Menüden File>Customize>Shortcuts komutu verin.
Ekrana Customize Shortcuts adlı pencere gelecektir.
Pencerenin menü adları bulunan Command bölümünde küçük üçgenleri (pc'de + işareti) tek kere tıklarsanız menü komutları listesini göreceksiniz.
Kısayol tuşu vereceğiniz menü adını listeden seçin.
Press new shortcut key altındaki bölüme maus ile tek kere tıklayın. Bölgenin etrafı gri çerçeve ile çevrilecek ve aktif duruma geçecektir.
Klavyeden, komut (Command),alt (Option) veya kontrol (kntr) tuşlarından biri veya tümü (bu atama size kalmış, birini, ikisini veya üçünü birden seçebilirsiniz) basılı durumda tutarak istediğiniz bir harfi tuşlayın.
Yeni kısayol adresini belirlemiş oldunuz. Ardından Assign tuşunu onaylarsanız verdiğiniz kısayol Current shortcut keys adlı bölgede belirecektir.
Current shortcut keys bölümünde, belirlemiş olduğunuz yeni menü kısayolunun eski kısayol adresi bulunuyorsa seçip Remove düğmesine onay verip silin.
Command bölümündeki listeden seçili menünün görevini Description bölümünden öğrenebilir. atama yaptığınız yeni kısayol komutu bileşiminin daha önce kullanılmışsa Currently assigned to bölümünde menü adını görürsünüz, daha önce kullanılmamışsa [unasigned] mesajı çıkacaktır.
Bütün kısayol komutlarını kendinize göre kişiselleştirdiniz ve saklamak istiyorsunuz. Keyboard shortcuts setting bölümündeki artı şeklindeki düğmeye tek kere tıklayıp, açılan pencereden kısayollarınıza bir dosya adı vererek, yeniden düzenlediğiniz bu menü komutlarını kaydedebilirsiniz.
Frehand - Paletler ve Kullanımları
Paletler her biri özel bir işleve ait [Çizgi, Dolgulama, Katmanlar gibi] komut ve değişkenleri üstünde toplayan yüzer pencerelerdir.
Pencereler birbirleri içine toplanabilirler.
Pencereleri, tek pencere içinde toplamak için;
Ekranda açık olan bir pencerenin adının yer aldığı sol üst kısma mausla konumlanın ve parmağınızı mausa basılı tutarak ekranda açık olan diğer pencerenin üzerine doğru sürükleyip bırakın. Mausu bıraktığınızda sürüklediğiniz pencere diğer pencerenin içinde yer alacaktır. Pencere isimleri üzerine tıklayıp pencere içinde geçiş yapabilirsiniz.
Bir pencere içindeki birden fazla pencereyi birbirinden ayrı pencere yapmak için;
Pencere ismi üzerine mausla konumlanıp, parmağınızı mausa basılı tutarak dışarıya doğru sürükleyin.
Elinizi maustan çekince sürüklediğiniz pencere ekranda ayrı bir pencere olarak konumlanacaktır.
Bu seferki programımız Grafik Dünyasının Son Bonbası ADOBE ILLUSTRATOR programıdır .
_______________________________________________________________________________
Illustrator Araç Kutusu ( Tool Box )
Illustrator Genel Bilgiler
VEKTÖREL VE BİTMAP TABANLI GRAFİKLER
Genel olarak bilgisayar ekranınızda grafikler vektörel ve bitmap olarak 2 biçimde gösterilirler. Illustrator'da bu iki formatı da hızlı ve verimli olarak çalışabilirsiniz. Illustrator gerçekte vektörel tabanlı bir programdır. Ancak hemen her türlü Bitmap tabanlı nesneleri import edebilme özelliğine sahiptir.
Vektörel Grafikler
Vektörel grafikler eğilip, bükülebilen, boyanabilen çizgilerden meydana gelen, az yer kaplayan ve küçültme büyültmelerde hiç bir şekilde bozulma yapmayan formatlardır. Illustrator bitmap tabanlı çalışan bir formattır. Yan taraftaki örnekte görüldüğü gibi bisikletin belli bir kesimi 24 kat büyütültülerek bakıldığında daha sonuç asla bozulmaz.
Bitmap Grafikler
Bitmap grafikler pixellerden oluşurlar. Web dokümanları genelde bitmap görüntüler içerirler. Bitmap'ler vektörel olanlara göre daha çok yer kaplar ve küçültme / büyültmelerde bozulmalar meydana gelir. Illustrator kendi içerisine bir çok bitmap formatı import edebilir. Yan taraftaki örnektende görüldüğü gibi bisikletin belli bir bölümü 24 kat büyültüldüğünde görüntünün bozularak
pixellerin ortaya çıktıkları açıkca görülebilmektedir.
BITMAP NESNELERDE ÇÖZÜNÜRLÜK
Çözünürlük derecesi, vektörel veya bitmap nesneler üzerindeki her bir satır üzerine düşen nokta veya pixel sayısını verir. Bunlar ekranda gösterim veya çıkış için değişen değerlerdir.
PIXEL HESAPLAMA
Bitmap nesnelerin en ve boyuna göre hesaplanırlar. Bu değerler ekran çözünürlüğüne göre değişebilen değerlerdir. Örneğin 13 inch lik bir ekranda 640 pixel en ve 480 pixel boy ayarlarında bir çözünürlükte çalışılıyor ise ve bu pixel değerlerinde (en ve boylarında) bir doküman ekranın tamamını kaplarken aynı değerlerdeki bir doküman 1152 pixel en ve 870 pixel boy özelliklerinde bir ekranda daha küçük bir alan kaplayacaktır.
IMAGE ÇÖZÜNÜRLÜĞÜ
Bilgisayar ekranları için ideal çözünürlük 72 pixel/inch dir. Yani eğer pixel tabanlı bir resim üzerinde çalılıyorsanız (örn: JPEG bir resim) ve 72 pixel/inch çözünürlüğe (resolution) sahipse ekranda en uygun çözünürlüğe sahip demektir. Bundan fazlasını vermek dosyaları gereksiz yere hacim yönünden büyültürler. Bunu bir örnek ile daha iyi açıklamaya çalışalım.
800 x 600 ekran çözünürlüğünde çalıştığınızı varsayalım;
Eni 1 inch, boyu 1 inch ve çözünürlüğü 72 pixel/inch olan bir resim dosyanız var ise bu doküman 72x72=5184 pixel yer kaplar.
Aynı dokümanan en boy ölçülerini değiştirmeden çözünürlüğünü 300 pixel/inch yaparsak dokümün 90,000 pixel yer kaplayacaktır.
Eğer ekran çözünürlüğü için 72 pixel/inch in yeterli bir çözünürlük olduğunu biliyor isek (ki öyledir) bu durumda 90,000 pixel lik bir dokümanın 5184 pixellik bir dokümandan daha fazla bir hacim kaplaması gerekir ki bu da luzumsuzca dosyanın büyük olması ve ekrana daha geç gelmesi anlamına gelir. Genelde tüm ekranlar için ortalama image çözünürlüğü 72-96 dpi arasında olmalıdırlar.
MONİTÖR ÇÖZÜNÜRLÜĞÜ
PC ve Mac OS monitörlerinde genel çözünürlük 60 ile 133 dpi (dot per inch = inch başına düşen nokta sayısı) olup 72 dpi genel geçerli bir çözünürlüktür.
YAZICI ÇÖZÜNÜRLÜĞÜ
Laser printer çıkış değerleri 300, 600, 1200 dpi ve daha yukarı değerlere sahip olup bu değerlerin yüksek olmasıyla kağıda basılan işin kalitesi yükselmektedir. Örneğin ekranda % 1 den % 100 e doğru bir degrade attığımızda 300 dpi çözünürlük değerine sahip bir yazıcıdan aldığımız sonuç ile 1200 dpi çözünürlük değerine sahip olan iki çıkışı karşılaştırdığımızda 300 lük yazıcıda tramların daha iri taneler halinde 1200 dpi lık yazıcıdan çıkan sonucun ise daha küçük ve hassas olduklarını görürüz. Burada dikkat edilmesi gereken ekranda çalışılan işin çözünürlük değeri ile çıkışınkinin karıştırılmamasıdır. Yani;
Eğer 72 dpi çözünüklük değerine sahip bir dosyayı 300 lük bir yazıcıya gönderirsek sonuç, işin kırık kırık çıkmasına, ancak 1200 lük bir yazıcıya gönderirsek gene kırık kırık çıkmasına ama daha hassas tramlarda çıkmasına neden olacaktır. Eğer çıkışta sonucun daha iyi çıkmasını istersek daha yüksek bir çözünüklükte çalışıp daha yüksek bir çözünürlüğe sahip bir çıkış kullanmamız gerekecektir. 300 dpi uluslararası bir grafik çözünürlüğü olup bundan daha yüksek bir çözünürlükte çalışmak çok çok profosyonel ortamlar için geçerlidir. Aksi durumda gereksiz yere dosyanın hacmi büyüyecek ancak sonuç olması gerektiğinden daha iyi olmayacaktır. 300 pixellik değere sahip resim dosyaları üzerinde hemen hemen sadece grafik tasarım işleri ile uğraşıp işi reprolara gönderen kişiler için gerekli formattır. Konuyu daha iyi anlamak için çözünürlük değerleri birbirlerinden farklı olan aynı dosyayı laser veya renkli çıkışınıza göndererek incelerseniz olayın boyutlarına daha iyi hakim olabilirsiniz.
ILLUSTRATOR'IN ÇAĞIRABİLDİĞİ FORMATLAR (IMPORT)
Illustrator'ın çağırabildiği formatlar EPS, CorelDRAW, FreeHand, GIF, JPEG, PICT, TIFF,SVG, DXF, Adobe PDF, ve PostScript® Level 1. Adobe Photoshop-uyumlu plug-in filtreleri, Kodak Photo CD, PNG, ve TGA.
3.Programımız FreeHand programıdır.
FreeHand - Toolbar
Freehand'in çalışma ortamını, ekranın üst tarafında yatay olarak görebileceğiniz Araç Çubukları [Toolbar] ve objeler için dikey olarak konumlanmış değişik değer ve komutları verebileceğiniz Paletler [Palettes] oluşturur.
Bütün pencereleri ekran üzerinde istediğiniz yere konumlandırabilir, sağ üst kenarındaki düğmeden çubuk olarak toparlayabilir, tekrar aynı düğme yardımı ile açabilirsiniz.
Araç çubukları, çalışmanıza hız katan düğmeler içermektedir. Bu çubukları ister kenar köşelerinden tutup sayfa üzerine sürükleyerek yüzer pencereler haline, ister tekrar üst kısma sürükleyip sabit araç çubuğu haline dönüştürebilirsiniz
Bütün Araç Çubuklarına ve Paletlere ulaşmak için Window (Pencereler) menüsünü kullanabilirsiniz.
FreeHand - Araç Çubukları Tanımları
Araç Çubukları, menülerden verebileceğiniz çok kullanılan komutları birer düğme olarak üzerinde bulundurur. Bu düğmelere bir kere tıklamanız komutu vermek için yeterlidir.
Araç çubuklarını kendinize göre düzenleyebilirsiniz. Dilediğiniz düğmeyi paletten çıkartıp, farklı bir düğme ekleyebilirsiniz. Freehand 9, hemen hemen tüm menü komutlarını düğme haline dönüştürüp bir kütüphane sayılacak bir düzenek kurarak yeniden düzenlemeyi kullanıcıya bırakmış.
Araç Çubuklarını yeniden düzenlemek
Araç Çubukları üzerindeki düğmeleri yeniden düzenlemek için;
Edit menüsünden veya Window menüsünden Toolbars>Customize komutu verin.
Ekrana Customize Toolbars adlı pencere gelecektir. Pencerenin menü adları bulunan Command bölümünde küçük üçgenleri (pc'de + işareti) tek kere tıklarsanız menü komutlarına ulaşırsınız. Seçtiğiniz menü komutu, Buttons bölümünde işaretlenecektir. İşaretli düğmeyi pencere üzerinden tutup Araç Çubuğunun üzerine veya Araç Pateti üzerine sürükleyip bırakın. Düğmenin sürüklediğiniz yerde kaldığını göreceksiniz.
Araç çubuğu üzerindeki herhangi bir düğmeyi çıkarmak için, Customize penceresi açık durumda iken, araç çubuğu üzerindeki düğmeyi tutup çubuğun dışına doğru sürükleyin.
FreeHand - Menü kısayol komutlarını yeniden düzenlemek
Frehand 9, menü kısayollarını da yeniden düzenlemeyi kullanıcı denetimine vermiş. Dilediğiniz gibi bu kısayolları güncelleyebiliyorsunuz.
Bu işlemi yapmak için;
Menüden File>Customize>Shortcuts komutu verin.
Ekrana Customize Shortcuts adlı pencere gelecektir.
Pencerenin menü adları bulunan Command bölümünde küçük üçgenleri (pc'de + işareti) tek kere tıklarsanız menü komutları listesini göreceksiniz.
Kısayol tuşu vereceğiniz menü adını listeden seçin.
Press new shortcut key altındaki bölüme maus ile tek kere tıklayın. Bölgenin etrafı gri çerçeve ile çevrilecek ve aktif duruma geçecektir.
Klavyeden, komut (Command),alt (Option) veya kontrol (kntr) tuşlarından biri veya tümü (bu atama size kalmış, birini, ikisini veya üçünü birden seçebilirsiniz) basılı durumda tutarak istediğiniz bir harfi tuşlayın.
Yeni kısayol adresini belirlemiş oldunuz. Ardından Assign tuşunu onaylarsanız verdiğiniz kısayol Current shortcut keys adlı bölgede belirecektir.
Current shortcut keys bölümünde, belirlemiş olduğunuz yeni menü kısayolunun eski kısayol adresi bulunuyorsa seçip Remove düğmesine onay verip silin.
Command bölümündeki listeden seçili menünün görevini Description bölümünden öğrenebilir. atama yaptığınız yeni kısayol komutu bileşiminin daha önce kullanılmışsa Currently assigned to bölümünde menü adını görürsünüz, daha önce kullanılmamışsa [unasigned] mesajı çıkacaktır.
Bütün kısayol komutlarını kendinize göre kişiselleştirdiniz ve saklamak istiyorsunuz. Keyboard shortcuts setting bölümündeki artı şeklindeki düğmeye tek kere tıklayıp, açılan pencereden kısayollarınıza bir dosya adı vererek, yeniden düzenlediğiniz bu menü komutlarını kaydedebilirsiniz.
Frehand - Paletler ve Kullanımları
Paletler her biri özel bir işleve ait [Çizgi, Dolgulama, Katmanlar gibi] komut ve değişkenleri üstünde toplayan yüzer pencerelerdir.
Pencereler birbirleri içine toplanabilirler.
Pencereleri, tek pencere içinde toplamak için;
Ekranda açık olan bir pencerenin adının yer aldığı sol üst kısma mausla konumlanın ve parmağınızı mausa basılı tutarak ekranda açık olan diğer pencerenin üzerine doğru sürükleyip bırakın. Mausu bıraktığınızda sürüklediğiniz pencere diğer pencerenin içinde yer alacaktır. Pencere isimleri üzerine tıklayıp pencere içinde geçiş yapabilirsiniz.
Bir pencere içindeki birden fazla pencereyi birbirinden ayrı pencere yapmak için;
Pencere ismi üzerine mausla konumlanıp, parmağınızı mausa basılı tutarak dışarıya doğru sürükleyin.
Elinizi maustan çekince sürüklediğiniz pencere ekranda ayrı bir pencere olarak konumlanacaktır.
Bunu ilk beğenen siz olun
Hata Oluştu
Ulaşmak isteyen arkadaşlar mesaj atabilirler...
#305678 22-06-2008 17:54 GMT-1 saat
Hepsini editleyip koysana..
Bunu ilk beğenen siz olun
Hata Oluştu
Sadece Yazık...
#305680 22-06-2008 18:05 GMT-1 saat
Photoshop İle Bizbize Photoshop serisinin adı budur : ) Photoshop ile bizbize TV 1.Yayın ( :
Kendi Gülümsemenizi Oluşturalım .
1 - Çalışmamız için 15x15 lik çalışma sayfası oluşturunuz.
2 - Araç kutusundan Elliptical Marquee Tool aracını seçin.
"Tool Options Bar" (Araç Seçenekleri Çubuğu) ayarları aşağıdaki gibi olmalıdır:
Seçim için tuvale tıklayın:
Seçili alanı Gradient Tool ile doldurmak için yeni bir layer yaratın. Biz eğim için yeşili ( #c5f1fd ve #00789 ) kullandık.
İfade fontumuz böyle , tabi siz değişik birşey yapabilirsiniz .
Şimdi aşağıdaki Bevel and Emboss'u uygulayın.
Şimdi de gülümsememize kenar ekleyelim. Bunun için gülümsemenin bulunduğu Layer'ı önizleme bölümüne Ctrl + Tıklama ile seçili hale getirin
Seçim aracı ile sağ tuş yapın ve Stroke'u seçin. Aşağıdaki ayarları uygulayın:
Width: 1px
Color: #000000
Location: Inside
Bundan sonra artık yüzün ifadelerini istediğiniz gibi şekillendirebilirsiniz.
Artık gerisi birazda sizin hayal gücünüze kalmış.
Kendi Gülümsemenizi Oluşturalım .
1 - Çalışmamız için 15x15 lik çalışma sayfası oluşturunuz.
2 - Araç kutusundan Elliptical Marquee Tool aracını seçin.
"Tool Options Bar" (Araç Seçenekleri Çubuğu) ayarları aşağıdaki gibi olmalıdır:
Seçim için tuvale tıklayın:
Seçili alanı Gradient Tool ile doldurmak için yeni bir layer yaratın. Biz eğim için yeşili ( #c5f1fd ve #00789 ) kullandık.
İfade fontumuz böyle , tabi siz değişik birşey yapabilirsiniz .
Şimdi aşağıdaki Bevel and Emboss'u uygulayın.
Şimdi de gülümsememize kenar ekleyelim. Bunun için gülümsemenin bulunduğu Layer'ı önizleme bölümüne Ctrl + Tıklama ile seçili hale getirin
Seçim aracı ile sağ tuş yapın ve Stroke'u seçin. Aşağıdaki ayarları uygulayın:
Width: 1px
Color: #000000
Location: Inside
Bundan sonra artık yüzün ifadelerini istediğiniz gibi şekillendirebilirsiniz.
Artık gerisi birazda sizin hayal gücünüze kalmış.
Bunu ilk beğenen siz olun
Hata Oluştu
Ulaşmak isteyen arkadaşlar mesaj atabilirler...
#305682 22-06-2008 18:12 GMT-1 saat
Alıntı:
IV :
Hepsini editleyip koysana..
Bunu ilk beğenen siz olun
Hata Oluştu
Sadece Yazık...