> 1 <
Mert_Yilmaz
Seek & Destroy
Binbaşı
2412 ileti
Yer: Isparta
İş: Öğrenci
Kayıt: 21-06-2006 14:55
İş: Öğrenci
Kayıt: 21-06-2006 14:55
Kırık Link Bildir! #325156 06-10-2008 06:10 GMT-1 saat
Fırtınalı denizin ortasında, bir Rus gemisine yapılan, özel operasyonla başlıyor oyun. Özel tim askerlerinin hepsi, sebebi bilinmeyen bir şeyler yüzünden, parçalanıyor. Ardından gemiye en yakın sahil güvenlik botuna mesaj gönderiliyor, durumu kontrol edip özel tim askerlerine ne olduğu konusunda bilgi vermesi isteniyor. Sahil güvenlik botu gemiye birkaç adam çıkartıyor; fakat gemiye çıkan adamların hepsi yine aynı şekilde ortadan kayboluyor. Biri hariç, Tom Hansen. Biz de koca gemide bu karakteri yönlendiriyoruz. Sahil güvenlik botundaki telsizcimiz de bize yol gösteriyor. İlerledikçe, gemi mürettebatıyla küçük çatışmalara giriyoruz. Fakat içine bulaştığımız belanın ne büyüklükte olduğunu, karşımıza zombiler çıkmaya başladığında görüyoruz.
Başlarda amacımız radyo istasyonuna ulaşıp yardım çağırmak oluyor, ancak bu bir sonuç vermeyince işler daha da karmaşık hale geliyor. Gemiyi dolaştıkça gizli deneylerin ve tuhaf yaratıkların varlığını fark ediyoruz. Bir yandan gemiden kurtulmanın yolunu ararken bir yandan da bu deneyler yüzünden ortaya çıkan yaratıklar arasında sağ kalmaya çalışıyoruz.
Teknik olarak değerlendirildiğinde, Cold Fear'ın grafiklerine çok iyi denemez. Ortalamanın biraz üstünden yapılmış. Açık alanlarda hemen hemen hiçbir şeyi net olarak göremiyorsunuz. Kapalı alanlarda da gördüğünüz şeylere yakından bakma gibi bir olanağınız olmadığı için aynı şey söz konusu. Zaten sürekli karanlık ortamlarda bulunduğunuz için silahın fenerinden yayılan küçük bir ışıkla görmeye çalışıyorsunuz. Grafiklere renk katan efektlerse bol miktarda kullanılmış. Açık alanlarda karşılaşacağınız, yağmurun kameraya çarpması, dalgaların gemiye vuruşu ve geminin sallanması gibi pek çok ayrıntı, size denizde olduğunuz hissi veriyor. Sayısız efekt yüzünden görüşünüz çok azalıyor ve bu yüzden de her şeyi bulanık görüyorsunuz. Yakınınızdaki bir cesedi vurduğunuzda ekrana kan sıçraması gibi ilginç şeylerde mevcut. Kapalı alanlarda da geminin sürekli sallandığını hissedebiliyorsunuz. Fark edeceğiniz ilginç bir ayrıntı da silahla nişan alırken görüntünün biraz büyüyüp küçülmesi olacak. Sanki gözlerinizin uzağa ve yakına alışması gibi bir etki yapıyor. Mekan ve karakter tasarımlarında bir hayli hayal gücü kullanılmış. Menülerde dolaşırken Bonus bölümünde göreceğiniz karakter tasarım çizimlerini, oyun içinde fark edememeniz hayal kırıklığına neden oluyor. Çünkü oyun içinde karakterleri yeterinde detaylı göremiyorsunuz ve çoğunu birbirine benzetiyorsunuz. Oyun, iki ana mekanda geçiyor; gemi ve deniz üssü. Dolayısıyla buraların tasarımına bir hayli uğraşılmış. Ancak bu iki ana bölümde kimi odalar birbirinin kopyası gibi duruyor. Bir de mekanlarda kaybolma gibi sorunlar olmasa, son derece güzel olacakmış. Bazen yeni girdiğiniz bir koridorda gidebileceğiniz o kadar çok kapı bulunuyor ki saatlerce dolaşmak zorunda kalabiliyorsunuz. Etraftaki dokümanları inceleyip ipucu alabiliyorsunuz ama bunlar, bir harita gibi gideceğiniz yeri tarif edemiyor. Bazen de diğer kapılara bakıp sağlık ve malzeme alamadan, doğrudan gitmeniz gereken yere girdiğiniz oluyor ve oyunu kaydettiğiniz için tekrar başa dönmek zorunda kalabiliyorsunuz. Merdivenlerdeki yaratıkları öldürememe, önünüzü göremediğiniz için köşedeki ateşin içine atlama gibi sorunlar da cabası.
Bunu ilk beğenen siz olun
Hata Oluştu
Yeniklasor <3