Üye Girişi
x

Giriş Başarılı.

Yanlış Bilgiler.

E-mail adresinizi doğrulamalısınız.

Facebook'la giriş | Kayıt ol | Şifremi unuttum
İletişim
x

Mesajınız gönderildi.

Mesajınız gönderilemedi.

Güvenlik sorusu yanlış.

Kullandığınız Sosyal Medyayı Seçin
Yeni Klasör 8 yıldır sizin için en güvenli hizmeti veriyor...

Teknoloji dünyasındaki son gelişmeler ve sürpriz hediyelerimiz için bizi takip edin.

İhtiyar Dost - Halit Ziya Uşaklıgil (Kitap Özeti)

> 1 <

UzMaN_CaVuS
Na sar et méne o'lur

grup tuttuğum takım
Albay Grup
Hat durumu Cinsiyet Özel mesaj 428 ileti
Yer: Canada Toronto
İş: UzMaN_CaVuS
Kayıt: 30-12-2008 15:18

işletim sistemim [+][+3][+5] [-]
kırık link bildirimi Kırık Link Bildir! #327695 20-01-2009 21:23 GMT-1 saat    
ihtiyar Dost-Halit Ziya Uşakligil

KİTABIN ADI İHTİYAR DOST
KİTABIN YAZARI HALİT ZİYA UŞAKLIGİL
YAYIN EVİVE ADRESİ İNKILAP KİTAP EVİ
BASIM YILI 1990

KİTABIN KONUSU:
“İhtiyar dost” adlı eser Halit Ziya'nın önemi oranında tanınmamış eserlerindendir. Eser hem hikayeye hem makaleyi andırmaktadır . Kitap bir çok bölümden meydana geldiği için bir tek konusu, belirli bir ana fikri bulunmamaktadır.

KİTABIN ÖZETİ:
AĞAÇ KURDU
Bu bölümde yazar, ikinci meşrutiyetten sonra ortaya çıkmış bazı devlet ve toplum sorunlarından bahsetmektedir.
Yazar, devletin her ortamda, her şartta aksaksız görevini yerine getiren bir değirmen gibi görevini ifa etmesi gerktiğini, toplumda çıkan görüş ayrıklarından etkilenmemesi gerektiğini ifade etmiştir.
Yazarın bu bölümde ençok üzerinde durduğu mesele, şu anda da toplumumuza musallat olmuş ahlaki yapıdaki çatırtılardır.
Toplumu bir ağaca benzetmiştir. Nasıl bir ağacın köklerine ve bedenine, musallat olmuş kurtlar, o ağacı yer, kurutur ve birgün küçük bir esintiyle devrilip gitmesine sebep olur, tıpkı bunun gibi, toplumun can damarına, gençliğine musallat olmuş, ahlaksızlık belasıda toplumu yer, kurutur ve yıkılmasına sebep olur.
Yazar bu konuyu kendi üslubu içinde anlatmıştır.

KAHVE BEKLERKEN

Bu bölümde yazar , toplumun direği olan gençliğin, toplumun kokuşup gitmesine sebep olabileceğini “ağaç kurdu” bölümüne parelel olarak anlatmış ve bununsebeplerini anlatmıştır.
“Geçmişini inkar etmek”. Yazar geçmişini inkar eden bir toplumun yaşayamayacağını vurgulamış, hatta o toplumu ölü kabul ettigini belirtmiştir. Bu inkarın en büyük sebebi olarakta; bilgilerin, yanlış bir noktadan, bozuk bir yönden yansınış olan bilgiler olduğunu söylemiştir.
“Geçmiş ve gelecek aynı ömür kitabının iki sayfasıdır; birini yırtmak ötekini tamamlanmamış halde bırrakmak demektir.Hele ikincisini yazmak isteyenler, birincisini okumamış-görmemiş bulu-nurlarsa, yazacakları şey asılsız-temelsiz boş uydurma masallardan başka birşey değildir. Bu ömür kitabının ilk sayfası ne kadar hatalarla dolu olursa olsun, hiç bir şey onu kendisinden sonra gelen sayfanın başlangıcı olmaktan alıkoyamaz “.
Yazar bu kendine has ifadeleriyle güzel bir noktaya değinmiş ve aynı zamanda geçmişimizi öğrenmemiz konusuna dikkat çekmiştir .

KİTAPTAKİ ŞAHISLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ:
Kitabın baş şahısları İhtiyar Dost ve yazardır.

İhtiyar Dost; aslında yazarın ta kendisidir. Yazar, kendi kişiliğini, duygularını, ihtiyar dostuna yüklemiş ve en önemlisi benliği ile bu hayali dostunu yaratmıştır. Yazar kendisini, duygularını düşüncelerini ve hayattan beklentilerini ihtiyar dostunun diliyle anlatmıştır.

ESERLERİ:
Solgun Demet Aşk-ı Memnu Bir hikaye- Sevda Saray Ve Ötesi Nemide Mavi Ve siyah Kırk Yıl Kırık Hayaller Kadın Pençesi Hepsinden Acı Terdi Ve Şürekası Bir i ölünün Defteri Bir şiir- i Hayal

Bunu ilk beğenen siz olun

Hata Oluştu





bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)


bağlantıyı göster (facebook ile) bağlantıyı göster (klasik üye girişi ile)
> 1 <