> 1 <
Kırık Link Bildir! #348708 13-08-2011 18:33 GMT-1 saat
İşte o video
Etkileyici müziği, başarılı kurgusu ve bir ailenin tatilci zombiler karşısındaki umutsuz çırpınışını heyecanla izledik. Tamam, Dead Island videosu oyun içi görüntülerden oluşmuyordu, hatta oyuna ve oynanabilirliğe dair pek ipucu verdiğini de söyleyemeyiz kendisinin. Buna rağmen beş ayda 5 Milyon kez izlenen bir videonun Dead Island'ın reklamını son derece başarılı bir şekilde yaptığını da belirtmek gerek.
Banoi Adası'na yeni şarkısı Who do You Voodoo'nun prömiyerini yapmak için gelen Sam B olan biten karşısında oldukça şaşkın olsa gerek.
Aslına bakarsak yaşayan ölülerin gayet popüler olduğu bir dönem içindeyiz. Son 10 yılda çekilen yüzlerce zombi filminin yanı sıra diziler ve birçok oyunda değişik formlarda zombi görmek mümkün. Tabii günümüz zombilerinin George A. Romero filmlerindekilerinden daha agresif ve hızlı olduğu da bir gerçek. Bu durumun tüketim kültürümüzle ilgisini bir kenara bırakıp Dead Island'a dönecek olursak maceramızın Papua Yeni Gine'nin kıyısında yer alan ve kurgusal bir ada olan Banoi'de start alacağını söyleyerek söze başlayabiliriz.
Banoi Adası'na Çift Kişilik Tatil
Oyun boyunca içinde bulunacağımız Banoi Adası Avustralyalı yerleşimciler tarafından 1895 yılında keşfedilmiş. Anlayacağınız ada tarihi modern insan için o kadar da eskiye dayanmıyor, hatta adanın bazı yerlerine hala ayak basılmadığı da gelen haberler arasında. Yağmur ormanları ve yüksek dağlarla çevrili Banoi'inin balta girmemiş bölgelerini oyuncular olarak ilk kez görmemiz ise gayet olası gözüküyor. Kim bilir, belki adanın derinliklerine doğru ilerledikçe yerel halk hakkında önemli bilgiler edinip oyunun atmosferinin biraz dışına çıkabiliriz.
Olasılıkları bir kenara bırakıp elimizdeki bilgilerle devam edecek olursak, Dead Island'ın duyurulduğu günden bu yana dek önemle üzerinde durulan nokta oyunun açık uçlu bir yapıya sahip olacağı yönünde. Bunun yanına yapımın saf bir aksiyon oyunu olmayacağını, aksine hayatta kalmak için dişimizi tırnağımıza takmak zorunda kalacağımızı koyarsak teoride benzerlerinden biraz farklı bir zombi oyunuyla karşı karşıya olduğumuzu söyleyebiliriz.
Elektrik yüklü pala ile düşmanlarınızı keserken aynı zamanda kızartabilirsiniz de. Tabii istiyorsanız? Bunu gerçekten istiyor musunuz? Bende öyle tahmin etmiştim...
Açık uçlu oyun yapısı deyip kestirip atmak olmaz elbette. Bu yüzden konuyu biraz daha açalım. Banoi Adası'nın tarihi ve coğrafi yapısından yukarıda biraz bahsetmiştik ancak hali hazırda bir turizm merkezi olan adının belli başlı merkezleri mevcut. Yayınlanan ilk videoda gördüğümüz beş yıldızlı otel Royal Palms Resort bunlardan biri.
Lighthouse ve Saint Christopher Kilisesi ise diğer merkezler ancak bu iki yerin Royal Palms Resort'tan bir farkı var, o da bu alanların birer Safe House olması.
"Yıllardır Böyle Tatil Yapmamıştım" Son Nefesini Vermekte Olan Bir Turist
Oyundaki Safe House'lar ana hikayenin dışında yan görevler alabileceğimiz, çeşitli silah ve ekipmanları tedarik edebildiğimiz ve üs olarak kullanabileceğimiz yerler olacak. Daha önce bahsettiğim gibi Saint Christopher Kilisesi'de Safe House'lardan biri ve her Safe House'un adada hayatta kalanlardan oluşan ufak bir topluluğu bulunuyor. Tabii bu toplulukların bir de lideri bulunmakta ki onlarla aramızı iyi tutmak Dead Island'daki işimizi kolaylaştırmak adına hayati önem taşıyacak. Örneğin Saint Christopher Kilisesi lideri Helen'den aldığımız görevi başarı ile tamamladığımızda cephane eksiğimizi karşılayıp hatırı sayılır sayıda XP elde edeceğiz.
Evet, yanlış okumadığınız rol yapma oyunlarında karşılaştığımız deneyim puanları Dead Island'da karakterimizin gelişiminde büyük rol oynayacak. Aldığımız görevleri tamamlayarak, yardıma ihtiyacı olan insanların imdadına yetişerek ve karşımıza çıkan zombileri öldürerektüm bunları yaparken ne kadar iyi biri olduğunuzu düşünüp kendinizi mutlu etmek de sizin elinizde...- sahip olacağımız XP'ler silah kullanma ve diğer aksiyonları gerçekleştirmede bize büyük kolaylık sağlayacak. Tabii yeterli deneyim puanını topladığımızda otomatik olarak bir üst seviyeye geçeceğiz. Bunun ardından ise herhangi bir yol yapma oyununda olduğu gibi çeşitli yeteneklerimizi geliştirip karakterimizin oyun stilini belirleyeceğiz. Zombiler + açık uçlu oyun yapısı + rol yapma öğeleri, eğlenceli olacağa benziyor değil mi?
Yavaş yavaş oyunun aksiyon bölümüne doğru geçerken zombilerle girdiğimiz mücadelelerde ekranın alt bölümünde ortaya çıkacak Stamina Bar'dan bahsetmek istiyorum. Sıradan bir FPS ya da TPS oyununda karşımıza çıkan Stamina Bar dövüşlere ya da silah kullanmaya hiçbir etki etmeden yönettiğimiz karakterin koşma ve zıplama gibi hareketlerini sınırlandıran bir görev üstlenir çoğu zaman fakat bu durum Dead Island'ta değişiyor. Bu doğrultuda zombileri pataklamaya yönelik bir hareket yaptığımızda beliren Stamina Bar'ın oyunun Survival yapısını güçlendiren bir özellik olarak karşımıza çıkacağını belirtmek gerek. Biraz daha açmak gerekirse Dead Islan'daki Stamina Bar'ın Fallout oyunlarındaki Action Point'lerle benzerlik gösterdiğiniz söyleyebiliriz. Zombilere karşı yaptığımız her atakta gücümüz azalıyor ve saldırı kabiliyetimiz zayıflıyor. Stamina Bar'ı sıfırladığımızda ise zombilerle savaşacak gücümüz kalmadığı için oradan uzaklaşmaya çalışmaktan başka çaremiz kalmıyor. Bu durumda aynı anda birden fazla zombi ile mücadeleye girmenin ne kadar tehlikeli olabileceğini düşünebilirsiniz ki evet, bunu düşünmek sizin yararınıza olacaktır...
Kendin Pişir Kendin Ye
Dead Island'ın sıradan bir aksiyon oyunu olmayacağı konusunda iddialı olan Techland ateşli silah kullanımını olabildiğince azaltarak çoğunlukla Melee Combat etrafında dönen bir oyun yapma yoluna gideceğini açıklamıştı. Bunun yanında beyzbol sopası, bıçak, balta ve pala gibi silahlar kullanacağımızı zaten biliyoruz. Oyun boyunca kullanacağımız silahların sınırlı olmasının sıkıntı yaratabileceğini düşünen yapımcılar Workshop ile karşımıza çıkacaklar. Peki nedir bu Workshop'un olayı derseniz hemen anlatayım, genellikle Safe House'larda bulunan Workshop sayesinde silahlarımızı tamir edebiliyor, geliştirebiliyor ya da yeni silahlar yaratabiliyoruz. Beyzbol sopanızın zombiler üzerinde yeterince etkili olmadığını mı düşünüyorsunuz? Biraz çivi ile onu daha kullanışlı hale getirebilirsiniz. Elinizdeki pala keskinliğini kaybetmeye mi başladı? Elbette onu bileyebilirsiniz ancak durun! İşin içine eğlence katmak istiyorsanız Workshop size elektrik yüklü bir pala sunmaya dünden razı.
Elinizde kafasına doğrultulmuş bir balta olmasına rağmen size pis pis bakmaya devam eden şeye zombi denir...
Oyunda tüm bu aksiyonu gerçekleştirebileceğimiz dört ayrı karakter var ve her karakter farklı bir sınıfta yer alıyor. Mesela oyundaki en güçlü karakterlerden olan Sam B bir Rapçi ve Tank sınıfında yer alıyor. Kendisi Fury adlı özel yeteneği sayesinde -bu yeteneği kullanmak için yeterli sayıda zombi öldürmesi gerekli- zombileri tek vuruşta yere serebilmekte. Royal Palms Resort çalışanı olan Xian Mei ise Assassin sınıfında bulunuyor ve kesici aletlerle arsı son derece iyi. Diğer karakterlerden Logan eski bir Amerikan Futbolu oyuncusuyken Purna'nın ateşli silahlar konusunda uzaman olduğunu biliyoruz.
Kendilerine karşı mücadele edeceğimiz zombilere gelirsek üstün yapay zekaya sahip olduklarını ve Banoi Adası'nı bizim için cehenneme çevireceklerini söylemek pek doğru olmaz elbette. Çünkü oyundaki zombiler sadece yakın mesafede etkili olabilen ve kısa koşular yaparak bize saldırmaya çalışan varlıklar olarak çıkacak karşımıza. Ayrıca Banoi Adası çoktan cehenneme dönmüş durumda... Buna karşın Left 4 Dead'te olduğu gibi Dead Islan'da da özel zombiler göreceğiz ki Suicider bunlardan biri. Ona yardım etmemiz için çığlıklar atan Suicider, yanına yaklaştığımızda önce etrafa zehirli toksinler püskürtüp ardından da patlayacak. Sıradan zombiler içinse hemen üzülmeyin çünkü sayı üstünlüğünü yakaladıklarında ciddi tehlike arz edecekler.
Ortaya Karışık Yanarlı Dönerli Zombi Oyunu
Multiplayer bölümüne geldiğimizde Techland yine iddialı bir şekilde çıkıyor karşımıza. Oyunun yapımcılarından Sebastian Reichert, Multiplayer bölümünün son derece akıcı olduğunu, istediğimizde bir tuşa basarak birlikte oynamak için oyuncu arayabileceğimizi ve Lobby ekranları ya da değişik Server sorunları ile uğraşmadan sadece Dead Island'ın tadını çıkaracağımızı söylüyor.
Önemli olan iç güzelliği önermesi zombiler söz konusu olunca gayet farklı bir anlam taşıyor elbette. Chrome Engine 5 oyun motorunu kullanan Techland da bunun farkında. Bu yüzden oyundaki zombileri et, kas ve kemik katmalarına sahip olacak şekilde detaylı olarak modellemişler. Yani zombilere verdiğiniz hasara göre bu katmanlar gerçek zamanlı olarak tahrip olmakta. Zombileri bir kenara bırakıp Banoi Adası'na baktığımızda ise son derece canlı bir atmosferle karşılaşacağız gibi gözüküyor. Bunun yanında çevre tasarımı ve karakter modellemeleri de gayet başarılı duruyor. Yalnız videolarda görüldüğü kadarıyla animasyonların biraz havada olduğu söylemek gerek. Özellikle karakterimizin hızlı hareket ettiği ve atlayıp zıpladığı animasyonlarda bir sorun var gibi. Tabii neyin ne olduğunu tam olarak anlamak için oyunun çıkmasını beklememiz gerekiyor.
Gördüğünüz üzere Dead Island oyunculara gerçekten birçok şey vaat ediyor. Açık uçlu oyun yapısı; ana hikayenin yanında bir çok yan görev ve Banoi Adası'nın tamamını keşfetme şansı ile karşımıza çıkarken, oyundaki rol yapma öğeleri XP toplayarak seviye atlama ve karakterimizi istediğimiz doğrultuda geliştirmek için elinden geleni yapacak gibi duruyor. Melee Combat ise Workshop ile başka bir boyuta taşınıyor. Umalım ki Techland bu kadar çok fikri oyuna iyi bir şekilde yedirmiş olsun ve Dead Island 9 Eylül'de gerçekten karakteri olan bir yapım olarak karşımıza çıksın.
İnceleme Kaynak:oyungezer.com.tr
Oyun güzel olacağa benziyor open world oluşu oyuna ayrı bir hava katmış bence,diğer zombi oyunlarının aksine bu oyunda 100 lerce zombinin içine dalmıcaz en azından 2-3 zombi gördüğümüzde elimizin ayağımızın birbirine dolanmasını istiyorum ben ve önsiparişini verdim bile oyunun sizede tavsiye ederim
Bunu ilk beğenen siz olun
Hata Oluştu
MSN