Üye Girişi
x

Giriş Başarılı.

Yanlış Bilgiler.

E-mail adresinizi doğrulamalısınız.

Facebook'la giriş | Kayıt ol | Şifremi unuttum
İletişim
x

Mesajınız gönderildi.

Mesajınız gönderilemedi.

Güvenlik sorusu yanlış.

Kullandığınız Sosyal Medyayı Seçin
Yeni Klasör 8 yıldır sizin için en güvenli hizmeti veriyor...

Teknoloji dünyasındaki son gelişmeler ve sürpriz hediyelerimiz için bizi takip edin.

Hitman Absolution

hitman absolution winrar ı nasıl açılır

Forumlar / Oyunlar / Oyun ve Tanıtımları

 
> 1 <

007mehmet

grup tuttuğum takım
Binbaşı Grup
Hat durumu Cinsiyet Özel mesaj 2504 ileti
Yer: ANTALYA
İş: öğrenci
Kayıt: 20-04-2007 16:17

işletim sistemim [+][+3][+5] [-]
kırık link bildirimi Kırık Link Bildir! #348806 15-08-2011 22:33 GMT-1 saat    
Arcade makinelerinden günümüze kadar geçen sürede, oyun dünyası kendi içinden çok başarılı, çok başarısız; oldukça iyi olmasına rağmen hak ettiğini alamayan ya da göreceli olarak yerlerde sürünüp gereksiz yere şişirilen seriler çıkarttı. Kimisi yapımcılarının isimleri sayesinde milyonlarca sattı, kimileri ise ilk oyunların ismiyle bir yerlere gelebildi. "Başarılı" tarafa bakıldığında ise, birçoğu daha önce denenmemiş fikirleri deneyerek oyuncuların zihinlerinde yer etti. Son teknolojiler oyunlarda kullanıldı, her yeni oyunda grafik teknolojisinin gelişimi adım adım izlendi. Oyuncuların kısa süre önce topladıkları sistemler, teknoloji gelişimi karşısında çaresiz kaldı. Dahası, bu teknolojik gelişmeler oyuncuları birkaç gruba böldü. "Grafik" i umursamayan, güzelliği hikâye anlatımıyla savunan oyunculara karşı, görsel zevki tatmin eden yapımları öven oyuncular çıktı. Bütün bu değişkenlerin sonunda, oyun serileri ya göklere çıkartıldı, ya da yerin dibine batırılarak bir daha açılmamak üzere kapatıldı.


Karanlık bir odada Hitman'i görmek pek de güzel olmasa gerek.

Teknolojiyle birlikte çıkan tartışmaları ya da başarısız olan oyunları başka bir sefer tartışabiliriz. Benim bu yazının hemen başında örnek vermek istediğim grup, aldığı övgülerin tamamını hak eden "başarılı oyunlar" tarafı. Şu anda foruma dönsek, bununla alakalı sohbetlere rast gelebilir, her oyuncunun "çok iyi yahu" cümlelerini kurduğu birkaç oyun serisini okuyabiliriz. Örneğin Half Life serisinin (özellikle ilk oyunu) FPS Dünyasına kattıkları çok değerlidir benim için. Ya da Age of Empires oyunları, gerçek zamanlı stratejiler konusunda birçok oyuncunun başlangıç serisi olmuştur. Biraz daha günümüze geldiğimizde, konsolda God of War 3 ve Heavy Rain, aldığı bütün övgüleri hak eden yapımlar olarak yer alır benim kalbimde. İşte, bu yazının ana kahramanı olan oyun serisi de benim için bu "başarılı" grupta. Hitman serisi, senelerdir oyuncuları "cinayet" fikri üzerinde kendine hayran bırakmaktan vazgeçmedi. Oyun dünyasında daha önce denenmemiş bir "suikast" fikrini daha önce başarılmamış şekilde gerçekleştirdi. Kılık değiştirmenin, cesetleri taşımanın/saklamanın ya da yakalanma korkusunun ne denli güzel olabileceğini bizlere anlattı. Serinin şimdilik son oyunu olan Blood Money ile oyuncuların gönlünü fetheden seri, 6 seneden sonra tekrar karşımıza gelmeye hazırlanıyor. Çok fazla değişiklik ve çok fazla yenilik var, bunların birçoğu hakkında fikirleri birazdan yürüteceğiz zaten ama, şimdiden söylemek istediğim tek şey: Hitman geri dönüyor!





Yeni oyunun hikâyesine kısaca göz atarsak, oyunun büyük bir bölümünün Chicago'da geçeceğini söyleyelim. Genel senaryo hakkında fazla bilgi verilmedi, ama oyun Ajan 47'nin polislerden kaçtığı sahne ile başlayacak. Bu da bunca zamanın arkasından Hitman'in yeni bir cinayette yakayı ele verdiği anlamına geliyor. İşlerini tam bir profesyonellik ve sessizlik içinde halleden Hitman'in tüm Chicago polisini peşine takacak derecede çuvalladığı fikri aykırı gelse de, bu konuda kesin bilgiyi ancak oyun çıktığı zaman görebileceğiz gibi. Çünkü yapımcılar Haziran ayında Edge'e verdiği bilgiler içerisinde bunu söylemişler ve ardından bu konuda sessizliğe bürünmüşlerdi. Hikâyenin genel olarak Ajan 47'ye odaklanacağını, oyunun ilerleyen bölümlerinde önceki oyunlardan ya da önceki bölümlerden tanıdık yüzler görebileceğimizi söyleyelim.



Yapımcıların bunca süredir verdiği bilgiler bu kadarla sınırlı değil elbette. Oyunda yapılacak en büyük değişikliklerden ilki, oynanış sistemini tamamen değiştiriyor. Serinin önceki oyunlarında kılık değiştirme oldukça önemli idi. İyi korunan bir binaya girmek için bir polis kılığına girmek yeterli oluyor, tehlike oranı yüksek bir yerden yine farklı bir kılığa girerek rahatça çıkabiliyorduk. İşte yeni oyun ile birlikte bu durum biraz değiştirilmiş. Oyunda "gizli kalmak" en önemli silah konumunda. Splinter Cell vari bir sistem oyuna aktarılmış ve bu kılık değiştirmekten daha önemli hale getirilmiş. Hedefinize ulaşırken olabildiğince kör noktaları kullanmak, hedefe giden yolda diğer düşmanlara gözükmemek önemli, çünkü bir kere gözüktüğünüzde kılık değiştirme istediğiniz etkiyi yaratmayacak.


"Instinct" sistemi bu şekilde tedbirli olmayı gerektirmeyecek gibi.

Bu arada yapımcılar kılık değiştirmeyi oyundan tamamen çıkartmıyorlar elbette. Hatta bu olay hala önemli, ama yapımcıların iddialı oldukları yapay zeka konusunu vurgulayacak şekilde. Yine yapımcıların verdiği örnek üzerinden gidersek, polislerle kaplı bir bölgeye girmek zorundasınız. Ama sayı olarak oldukça yüksek olan polislerin dikkatini çekmemek için iyi düşünmeniz gerekiyor. Başka bir polisin kılığına girmek en iyi çözüm, ama bu yeterli olmayacak. Bu değişimi, diğer polislere çörek ikram ederek (Polisler arası donut ikramı oldukça yaygın bir gelenektir) çok daha inandırıcı kılabilirsiniz. Ama bunu düşünmek tamamen oyuncunun elinde. İşte, bu tarz ikilemelerle kılık değiştirme olayını desteklemediğiniz sürece pek de iyi sonuçlar alamayabilirsiniz.

Oynanışı Yumuşatma: TAMAMLANDI.

Gel gelelim, açıklanan bilgilerden oyuncuların büyük kısmını memnun etmeyenlere. Seri hakkında bilgisi olanlar, Hitman'in oyuncuyu zorladığını, belirli bir hedef için birbirinden zorlu seçimlere sevk ettiğini bilirler. İşte bu olay, yapımcıların "herkes için oynanabilirlik" fikriyle biraz değiştiriliyor.

Bu anlamda ilk yenilik, bölüm içerisine "Checkpoint" sisteminin eklenmesi. Bu zorluğu zedeleyecek, çünkü önceki oyunlarda bir kez yakalanırsanız/ölürseniz, o bölümün en başından başlamak zorunda kalıyordunuz. Bu durum her hareketinizi, kararınızı ve hatta atışınızı önemli hale getiriyor, sizi saldırmadan önce ciddi şekilde düşündürüyordu. Checkpoint sistemi ile artık bu anlamda fazla telaş yapmamız gerekmeyecek.


Sağ taraftaki silahlardan yola çıkarsak, burası tam bir pol... HITMAN!

Diğer bir yenilik, başlı başına bir sistem. Yapımcıların "Instinct" adı verdiği yeni bir özelliğimiz var. Bu özellik, gizli şekilde adam öldürdükçe doluyor ve belirli bir seviyeden sonra, düşmanlarımızı duvarların arkasından göreceğimiz şekilde kırmızı renge boyuyor. Bu da demek oluyor ki, Hitman'in doğasına uygun şekilde düşmanlarımızı gizlice yok ettiğimizde, açacağımız kapıların arkasında düşman olup olmadığını düşünmemize gerek kalmayacak. Çünkü gizli şekilde öldürülen her düşman, arkadaşlarının yerlerini görmemizi sağlayacak.



ZEKAYI GELİŞTİRME: TAMAMLANDI.

Göreceli olarak olumsuz bu iki gelişmenin ardından, beni bu zamana kadar en fazla heyecanlandıran gelişmeye geldi sıra: Yapay Zeka.

Serinin genelinde yapay zeka belirli bir seviyenin üzerindeydi. Ama önceki oyunlarda, bir türlü oyunun genel zorluğunu kaldıramayan NPC'ler yer alıyordu. İşte, yapımcıların son 6 senenin tamamında üzerinde çalıştıkları yapay zeka bizlere gerçekten mükemmel şeyler vaat ediyor.

Öncelikle, yukarıda söylediğim gibi girdiğimiz her yeni kılık bizi tehlikeden uzak tutmayacak. Yüzümüzü gören NPC'ler, kılık değiştirmiş dahi olsak bizden şüphelenecek. Bu da onların yanındayken daha dikkatli olmamızı, dahası bizim de düşmanlarımızın görünümlerine dikkat etmemizi zorunlu hale getirecek. Bir diğer gelişme, ateş sesinizi duyan düşmanlarınız grup halinde size doğru koşmak yerine, kendilerini güvene alıp sizin onlara gitmenizi bekleyebilecek. Yani artık güvenli bir köşede dikkat çekip, bire bir çatışmaya girerek haritadaki tüm düşmanları temizlemek hayal gibi duruyor.

Yapay zeka konusunda en büyük vaat ise, NPC'lerin anlık tepkiler verecek kadar akıllı oldukları. Yine yapımcılar tarafından verilen örnekteki gibi, "serseri" görünümlü kişilerin arasına bir polis olarak karışırsanız şüphe çekecekken, onlar gibi giyinirseniz daha dostça karşılanacaksınız. Eğer bu vaat gerçeğe dönüştürülürse, "taktik" anlamında çok fazla seçenek bizleri bekliyor demektir.

Bir kişiyi rehin alıp siper olarak kullandığınızda, en ufak açığınızda sizi vurmak için bekleyen düşmanlarla karşı karşıya olacağız. Yapay zeka konusunda verilen diğer bir bilgi, düşmanların "grup psikolojisi" şeklinde hareket edebilecekleri yönünde. Yani birden fazla düşmanınızı zaman kazanmak için belirli bir noktaya yönlendirmek, tamamen sizin yöntemlerinize kalmış durumda.



Hitman Absolution: TAMAMLANDI

Başlık tersini söylese de (Tamamen diğer başlıklara uydurdum) oyunun yapım süreci henüz bitmedi. IO Interactive, her fırsatta övdükleri ve programladıkları için de övündükleri Glacier 2 motorunu kullanıyor. Bu motorun fantastik yüz ifadelerini (L.A. Noire?) mümkün kılacağı söyleniyor. Ayrıca motor sayesinde önceki oyunlardaki eksiklikler daha kolay tamamlanıyor imiş.


Geçen 6 sene Ajan 47'i daha da sinirlendirmiş anlaşılan.

Hitman'in imzası haline gelen "çift tabanca" ise oyundaki yerini sapasağlam şekilde koruyor. Silah çeşitliliği tam olarak belirtilmedi, ama birçok mekanda düşmanlarımıza karşı kullanabileceğimiz rastgele çevre silahları da olacak. Örneğin masa lambasının kablosu ile düşmanı boğabileceğiz. Blood Money'de seriye katılan silah geliştirme sistemi de yeni oyunla birlikte devam ediyor. Ama bu sistemin biraz daha karmaşık olacağı, güçlü silahlar için daha fazla zaman gerekeceği söyleniyor; bu durum oynanışa ne derecede etki ederek bilinmez tabii ki.

Sinan'ın bana verdiği karakter sayısının sonuna gelirken, en büyük haberi de buralara sakladım. Geçtiğimiz günlerde TRGamer'da yayınlanan ve Tayfun Kumaş'ın oyunun yapım ekibinde yer alan Ulaş Karademir ile yaptığı röportajda, Ulaş Karademir tarafından oyuna Türkçe dil desteğinin eklenmesi için ellerinden geleni yaptıkları ve çok büyük ihtimalle oyunun resmî olarak Türkçe alt yazı seçeneği ile çıkacağı söylendi. Bu oyun adına şu ana kadar açıklanan bilgiler arasında belki de Türk oyuncular için en değerlisi.

Hitman Absolution: PC, Playstation 3 ve Xbox 360 platformları için aynı anda geliştiriliyor. Oyun, 2012 yılı içerisinde bizlerle buluşacak ve Hitman'ın maceraları Türkçe olarak karşımızda olacak.

Kaynak:oyungezer





Bunu ilk beğenen siz olun

Hata Oluştu


MSN

Mert_Yilmaz
Seek & Destroy

grup tuttuğum takım
Binbaşı Grup
Hat durumu Cinsiyet Özel mesaj 2412 ileti
Yer: Isparta
İş: Öğrenci
Kayıt: 21-06-2006 14:55

işletim sistemim [+][+3][+5] [-]
#348812 16-08-2011 00:15 GMT-1 saat    
Paylaşım için teşekkürler.Bu oyuna bayılıyorum ya.

Bunu ilk beğenen siz olun

Hata Oluştu


Yeniklasor <3

Assasin

grup tuttuğum takım
Binbaşı Grup
Hat durumu Cinsiyet Özel mesaj 2082 ileti
Yer: Manhattan
İş: Öğrenci
Kayıt: 25-03-2006 08:01

işletim sistemim [+][+3][+5] [-]
#348826 16-08-2011 01:42 GMT-1 saat    
Bu oyunda hep kaçıyormusun?

Bunu ilk beğenen siz olun

Hata Oluştu



Mert_Yilmaz
Seek & Destroy

grup tuttuğum takım
Binbaşı Grup
Hat durumu Cinsiyet Özel mesaj 2412 ileti
Yer: Isparta
İş: Öğrenci
Kayıt: 21-06-2006 14:55

işletim sistemim [+][+3][+5] [-]
#348827 16-08-2011 05:18 GMT-1 saat    
Alıntı:
whaplash :
Bu oyunda hep kaçıyormusun?

Hayır.Bölümler var onları geçiyorsun işte Max Payne gibi.Bölümleri geçerken dikkat çekmemen gerekiyor onun seviyesi oluyor sol altta çok zevkli oluyor oynaması.Bide cheat engine ile hile yapabiliyorsun

Bunu ilk beğenen siz olun

Hata Oluştu


Yeniklasor <3
> 1 <