> 1 <
Kırık Link Bildir! #348979 07-09-2011 18:45 GMT-1 saat
Gearbox'un şu anki amacı sadece seriyi devam ettirmek değil; aynı zamanda ilk oyundaki hatalardan, senaryodaki detaysız noktalardan ve oynanış konusundaki bazı özensizliklerden ders alarak daha gelişmiş bir oyunla kullanıcıların karşısına çıkmak. Dolayısıyla "İlk oyunda başarılı olduk. Şimdi yeni oyunda daha da başarılı olmak istiyoruz" diyorlar.
Beni cennet şehrine götür
Borderlands 1'in çok detaylı olmasa da kulağa hoş gelen bir hikayesi vardı. Herkesin aramaya gidip de bulamadığı, çünkü gidenlerin bir daha geri dönemediği bir yerden söz ediliyordu. Daha önce görülmemiş teknolojik olanakların ve silahların olduğu söylenen bu güzide yer, biz oyuncular için zor, ama ulaşılmaz bir yer değildi. Ne var ki oyunun finali eminim çoğu kullanıcıyı tatmin etmemiştir. İkinci oyun ise, bunu telafi edebilecek gibi.
Yapımcılar, "İlk oyunun hikayesi çok şaşırtıcı değildi, kabul ediyoruz" diyor ve Borderlands 2'deki senaryo görevlerinin ilk oyuna nazaran kat be kat daha fazla olacağını belirtiyorlar. Üstelik bu görevlerin karmaşık olacağı, oynanış tarzımıza göre ilerleyişte değişikliklerin yaşanabileceği ve eskiye nazaran daha dinamik bir macera deneyimi elde edilebileceği söyleniyor.
Borderlands 2'de 4 yeni karakterin olacağı açıklandı, ancak bunlardan şimdilik sadece 2 tanesi kendini gösterdi. Bunlar: Salvador - Gunzerker ve Maya - Siren. Gunzerker, aynı anda farklı iki silahı kullanabiliyor ve böylelikle oyunun savaş sistemine yeni bir özellik ekleniyor. Maya isimli karakterin özellikleri ise henüz bilinmiyor. Tabii diğer 2 karakteri de merak etmiyor değiliz.
Borderlands 2, Pandora'nın geri kalanını gösterecek
Borderlands 1 bize büyük, her yanı tehlikelerle dolu, ama genellikle kahverengi tonlarda, çöl iklimine mensup haritalar sunuyordu. Tamam, oyunun sonlarına doğru hem iklimde, hem de renk paletinde değişiklikler yaşanıyordu, ama genel olarak böyleydi. Borderlands 2'de ise yapımcılar, Pandora'nın geri kalan kısmını da oyunculara göstermek istiyor ve bu sebeple yeni oyundaki haritanın ilkine nazaran çok daha detaylı ve tam 3 katı büyüklükte olacağını söylüyor.
Çöller, karlı topraklar, ormanlar ve yanar dağ bölgelerini gezeceğiz bu kez. Tabii birbirinden farklı bu bölgelerin birbirinden alakasız olması da beklenmemeli. Yapımcılar, her bölgeyi birbirine bağlamak için yoğun çalışıyor. Örneğin siz çöllerde gezerken, yüksek bir noktadan baktığınızda çok uzaklardaki donmuş toprakları da görebileceksiniz. Tabii keşfetmek, her yeri gezmeyi ve didik didik etmeyi gerektiriyor. Haritalar birçok sürprizi saklıyor. Bulmak da bize kalmış.
Peki ya kaybolursak? İşte bir yenilik daha. Artık ekranın sağ üst köşesinde yer alan mini harita sayesinde, her an nerede olduğumuzu görebileceğiz ve belirtilen hedeflere doğru rahatlıkla hareket edebileceğiz. İlk oyunda, haritayı açıp detaylara bakmak için envanter ekranına gelmemiz gerekiyordu ve bunu sıklıkla yapmak bir süre sonra eziyet olabiliyordu. Bu yeni yöntem gayet kullanıcı dostu. Ayrıca Borderlands'in PC versiyonunun, bir konsol portu olmadığını, PC'ye özel yeniden düzenlenmiş envanter ekranının bulunduğunu ve mouse ile sürükle-bırak yöntemini kullanabileceğimiz bir menü sisteminin olduğunu belirtelim.
Hikaye neydi yahu?
Oyuna bodoslama daldık, ama senaryo hakkında tek kelam etmemişiz şimdiye kadar. Aslında pek detay yok, ancak elde olanı sizle paylaşalım. Borderlands 2, ilk oyunun 5 yıl sonrasındaki Pandora'da geçiyor. Para ve silah konusunda bayağı varlıklı olan Handsome Jack isimli vatandaş, kendini Pandora'nın Diktatör'ü ilan ediyor ve haliyle en büyük düşmanımızla karşı karşıya geliyoruz.
Görevlerin karmaşık olacağını ve çoğu kez kader belirleyici olacağını söylemiştik. Bu sebeple her şeyi tek başına yapmak pek de kolay olmayacaktır. Çevredeki yapay zeka kontrolündeki karakterlerle daha fazla konuşmalıyız. Artık NPC'lerle daha detaylı iletişim kurabileceğiz; coğrafya, düşmanlarımız ve görevler hakkında bilgiler alabileceğiz. İlk oyunda iletişim imkanlarının çok sınırlı olduğu kaçınılmaz bir gerçekti.
Sil baştan başlamak gerek bazen
Envanter sistemi, co-op oynanış (Artık aynı anda 4 kişi bir arabaya binebilecek örneğin), silahlar ve aklınıza gelebilecek her konuda yapımcılar sıfırdan çalışmaya başlamış. İlk oyunda bir silahın 2-3 farklı parçası bulunuyorsa örneğin, bu yeni oyunda bu rakam 8-10 parçayı bulabilecek, dolayısıyla daha özel ve fazla silah kullanabileceğiz. Hatta her düşman grubunun kullanacağı silahlar kendilerine özel olduğu için, eğer bir yerde aynı silahı görürsek sahiplerini anlayabileceğiz. Saatlerce aynı silahı kullanmak, bize tecrübe puanı kazandıracak, tıpkı ilk oyunda olduğu gibi, ama bu kez işimize yaramayan silahları sadece satmakla sınırlandırılmayacağız, istersek diğer karakterlerle takas da yapabileceğiz. Eridium adlı maddenin de, para, silah ve ekipman geliştirilmesinde çok önemli bir rolünün olduğu söyleniyor.
Yapımcıların üzerinde durduğu bir diğer nokta da yapay zeka. İlk oyundaki düşman yapay zekasının pek iyi olduğu söylenemez. Çoğu zaman belirli bir bölgede savaşan düşmanlar, sizi takip etmiyor, bölgelerinde kaldıkları için uzun menzilli silahlarla kolaylıkla öldürülebiliyordu. Aynı durum boss savaşlarında da geçerli olunca, işler gerçekten kolaylaşıyordu. Borderlands 2'de düşman yapay zekasının daha dinamik olacağı söyleniyor. Bu duruma özellikle dikkat etmeliler bence.
Son sözlere gelirken Borderlands 2'nin, ilk oyunda kullanılan grafik motorunun geliştirilmiş bir versiyonunu kullandığını ve 2012 yılında PC, PS3, X360 platformları için satışa sunulacağını belirtelim.
Kaynak:merlininkazani
Bunu ilk beğenen siz olun
Hata Oluştu
MSN
#348980 07-09-2011 20:01 GMT-1 saat
Demek bu oyunu bekleyen insanlarda var. Yazık.Bir counter strike değil.İnsan bunu oynayacağına mario tetris oynar.Gerçekten paralarına yazık.
Bunu ilk beğenen siz olun
Hata Oluştu
Oyunları oynamadan değerlendirmemek lazım.Bence bu oyunun kendine has grafikleri ve hikayesiyle diğer oyunlardan üstün bir çok yanı vardı ve ünlü inceleme sitelerindende 80-90 gibi çok iyi notlar aldı.Oynanması gereken bir oyun.
Bunu ilk beğenen siz olun
Hata Oluştu
MSN